Artykuł sponsorowany

Kiedy warto zainwestować w nieruchomość z rynku pierwotnego?

Kiedy warto zainwestować w nieruchomość z rynku pierwotnego?

Wiele osób planujących zakup mieszkania ma podstawowy dylemat: wybrać lokum z rynku wtórnego czy pierwotnego? Każde rozwiązanie posiada swoje plusy i minusy. Najlepiej, żeby decyzja była dokładnie przemyślana, ponieważ kupno lokalu to poważna i duża inwestycja. Kiedy wybrać nieruchomość od dewelopera, a w jakiej sytuacji postawić na używane mieszkanie?

Mieszkanie tylko dla siebie

Mieszkanie z rynku wtórnego było już wcześniej używane, dlatego potencjalny nabywca musi dostosować się do jego standardów. Jedyne, co może zrobić to gruntowny remont, który znacznie przekroczy koszty prac wykończeniowych z lokum od dewelopera. Decydując się na mieszkanie z rynku wtórnego, wybór jest szeroki. Nabywcy mają do dyspozycji kawalerki, mieszkania kilkupokojowe czy wersje z antresolą. Mogą wybrać lokum o najbardziej satysfakcjonującym układzie i wydzielić konkretne pomieszczenia, np. garderobę czy małą spiżarnię. Niektórzy deweloperzy pozwalają także na wprowadzenie zmian jeszcze podczas budowy. W przypadku lokali z rynku wtórnego taka opcja jest niemożliwa, trzeba się dostosować.

Dobra lokalizacja

Warto zdecydować się na mieszkanie od dewelopera w sytuacji, gdy nabywcom zależy na dobrej lokalizacji. Jeszcze przed kilkunastoma latami osiedla deweloperskie były budowane w miejscach nieco odizolowanych od centrum, nieraz o złej infrastrukturze. Teraz to się zmienia. Deweloperzy oferują często mieszkania na zielonych peryferiach czy w apartamentowcach w centrum miasta, gdzie infrastruktura jest rozwinięta. Inwestor GRABARA DEVELOPMENT jest świadomy niejednorodnego zapotrzebowania, dlatego dba o zróżnicowanie swoich inwestycji.

Aby uniknąć późniejszych komplikacji, najlepiej jeszcze przed podpisaniem umowy zorientować się, jak wygląda okolica przyszłego mieszkania. Należy upewnić się, czy w pobliżu nie jest budowana droga ekspresowa, autostrada, obwodnica, hala przemysłowa czy duży obiekt handlowy. Wymienione inwestycje mogą utrudnić życie przyszłym mieszkańcom i zaburzyć estetykę osiedla. Przykładem dobrze zaplanowanego osiedla jest Osiedle „Pod Dębami” w Rybniku, łączące w sobie bliskość natury z obecnością centrum miasta.

O deweloperze dobrze świadczą dodatkowe udogodnienia: windy, specjalne podjazdy dla niepełnosprawnych i korytarze o odpowiedniej szerokości. Inwestor powinien zadbać też o otoczenie blokowiska. Przydadzą się chodniki, drogi wewnętrzne, podjazdy, dostępne miejsca parkingowe czy tereny zielone, np. małe parki i skwery. Niektórzy mieszkańcy i przedsiębiorcy mogą zdecydować się też otworzyć w obrębie osiedli lokale handlowo-usługowe, np. apteki, przychodnie, sklepy, przedszkola, gabinety kosmetyczne. Dostępność takich obiektów stanowi znaczne udogodnienie dla wszystkich mieszkańców.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.