Artykuł sponsorowany

Charakterystyka monitoringu alarmowego

Charakterystyka monitoringu alarmowego

Obiekty handlowe, budynki użyteczności publicznej, instytucje, zakłady przemysłowe, a także prywatne domy są w szczególnym stopniu narażone na włamania, napady, pożary oraz inne zagrożenia. Jedną z form zabezpieczenia się przed tego typu zdarzeniami jest monitoring alarmowy.

Czym jest monitoring alarmowy?

Monitoringiem alarmowym nazywamy kompleksowy system wykrywania zagrożeń, takich jak naruszenie terenu monitorowanej posesji przez osoby niepożądane, napad, pożar lub zalanie wodą. Składa się z on wielu elementów. Najważniejszym z nich jest centrala alarmowa, która odpowiada za kontrolę pozostałych komponentów systemu (czujników, sygnalizatorów, okablowania) oraz za kontakt z zewnętrzną Stacją Monitorowania Alarmów (SMA), czyli firmą, która zajmuje się ochroną danego obiektu.

Jak działa monitoring alarmowy?

W przypadku wykrycia zagrożenia (np. ruchu w zabezpieczonym pomieszczeniu, wzrostu temperatury lub ręcznego uruchomienia pilota antynapadowego), czujki informują o tym centralę alarmową, ta z kolei drogą radiową lub telefoniczną przekazuje sygnał do SMA. Pracownicy Stacji Monitorowania Alarmów weryfikują zgłoszenie i przekazują je odpowiednim służbom (takim jak agencja ochrony, straż pożarna czy pogotowie ratunkowe), które podejmują interwencję. O zgłoszeniu jest również informowany właściciel obiektu lub wskazane przez niego osoby. Czas od otrzymania zgłoszenia o zagrożeniu do przeprowadzenia interwencji, to zaledwie kilka minut. Poza przyjmowaniem i rejestracją sygnałów z systemu alarmowego, monitoring obejmuje również kontrolę stanu technicznego urządzeń, kontrolę użytkowników systemu (rejestracja informacji o tym, kto i w jakim czasie włączył lub wyłączył system)

Tworzeniem profesjonalnych systemów zabezpieczeń, w tym monitoringów alarmowych i wizyjnych, ochroną osób i mienia oraz dostarczaniem rozwiązań teleinformatycznych dla biznesu zajmuje się firma Interfach, obecna na polskim rynku już od 1988 roku. Wśród klientów korzystających z jej zabezpieczeń i ochrony znajduje się ponad 3000 firm, w tym wiele instytucji państwowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.