Problemy ze snem czy słaba jakość snu są częstym powodem przewlekłego zmęczenia, które wpływa na pogorszenie wydajności w codziennym życiu. Zdrowy sen zapobiega również różnym chorobom i dolegliwościom. Wpływa także na piękną skórę i dobre samopoczucie. Kultura snu jest bardzo ważna. Co robić, aby się dobrze wyspać i zacząć nowy dzień z przyjemnością?

Prowadźmy regularny tryb życia

Regularny tryb życia jest bardzo ważny w walce o zdrowy i dobry sen. Dotyczy on nie tylko zdrowego żywienia, uprawiania sportu czy dbania o psychikę. Jednym z wyznaczników jest także wstawania i kładzenie się spać o tej samej porze. Wypracowanie owego nawyku dobrze wpłynie na jakość i długość snu. Wyregulowanie rytmu dobowego sprawia m.in., że różne hormony wydzielane są we właściwym czasie i odpowiedniej ilości, a także niweluje ryzyko cukrzycy, chorób krążenia.

Częstą przyczynę bezsenności stanowią długie drzemki w ciągu dnia. Aby zadbać o właściwy sen, najlepiej unikać ich lub przeznaczyć na nie jedynie przepisowe 20 min.

Długość snu jest kwestią indywidualną. Niektórzy potrzebują na wyspanie się 8 godzin, inni więcej lub mniej. Eksperci polecają obserwację organizmu i dopasowywanie wszystkich zwyczajów do swojego ciała.

Zakupmy odpowiednią pościel

Typ pościeli odgrywa bardzo ważną rolę przy prawidłowym śnie. Jeżeli domownicy śpią na poduszkach i kołdrach o niskiej jakości i wątpliwym wykonaniu, mogą obudzić się z bolesnym karkiem czy kręgosłupem. Wygoda to bardzo ważny czynnik zdrowego snu.

Dobrym krokiem będą zakupy w pobliskim sklepie z tekstyliami lub hurtowni internetowej. Firma Eversleep od wielu lat zajmuje się dystrybucją i sprzedażą pościeli, łóżek, stelaży. Można tu zakupić nie tylko dobrej jakości poduszki i kołdry, ale też materace, idealnie dopasowane do sylwetek i ciała domowników.

Relaks przed snem

Wiele osób przed zaśnięciem ogląda filmy i seriale lub przegląda wiadomości na swoich telefonach komórkowych. Jest to błąd. Organizm dostaje za dużo bodźców, które go rozbudzają. Zasada jest następująca: przed snem musimy się zrelaksować i wyciszyć. Sen pojawia się dopiero wtedy, gdy człowiek czuje się zmęczony i zrelaksowany jednocześnie. Jeżeli dana osoba jest zaprzątnięta myślami o pracy, szkole czy obowiązkach domowych, będzie miała problemy z zaśnięciem. 

Naukowcy polecają wypracować sekwencję czynności, które będą wykonywane codziennie przed pójściem spać. Może być to czytanie książki, medytacja, nałożenie kremu lub serum, nastawienie budzika. Rutyna jest sprzymierzeńcem prawidłowego snu.