W naszym dynamicznym świecie nieustannie jesteśmy narażeni na wiele bodźców obciążających nasz układ nerwowy. W pędzie dnia codziennego prawie każdy pracuje na czas, nadrabiając zaległości i innych ludzi, goniąc za dobrami materialnymi, sukcesem i szczęściem.

Stres to popularna choroba XXI wieku

W naszym dynamicznym świecie nieustannie jesteśmy narażeni na wiele bodźców obciążających nasz układ nerwowy. W pędzie dnia codziennego prawie każdy pracuje na czas, nadrabiając zaległości i innych ludzi, goniąc za dobrami materialnymi, sukcesem i szczęściem. Słowo stres ma dla większości ludzi negatywne znaczenie – przychodzi na myśl nerwowość, napięcie, ale nie zaszkodzi wiedzieć, że istnieją również pozytywne źródła stresu, takie jak muzyka, taniec, śmiech, miłość, ulubiona rozrywka, hobby i tak dalej.

Co może wywołać stres w negatywnym sensie?

– problemy prywatne, rodzinne
– problemy w pracy lub szkole
– problemy materialne i społeczne
– choroby
– zaburzenia psychiczne
– monotonny tryb życia
– nadmierne oczekiwania
– uczony styl życia
– brak spokoju i odpoczynku
– ciągły hałas

Objawy:

ciągła nerwowość, niecierpliwość, drażliwość, podatność na choroby, choroby układu krążenia, choroby górnych dróg oddechowych, niestrawność, infekcje skóry, problemy z układem nerwowym, bezsenność, wypadanie włosów, utrata apetytu lub zwiększony apetyt… itd.

Kiedy działa stresująca reakcja?

Stresująca reakcja zwykle pojawia się, gdy wysyła się do nas roszczenia. Stres jest nieodłączną siłą napędową życia, ale musimy nauczyć się go przezwyciężać. Stres jest ściśle powiązany z agresją. (Pomyśl o scenach z filmu Falling Down z 1993 roku z Michaelem Douglasem w roli głównej lub z najnowszego filmu Unhinged, w którym Russel Crowe traci kontrolę.) Jeśli nie możemy poradzić sobie ze stresującymi sytuacjami, depresją, lękiem, strachem, może prowadzić do osłabienia układu odpornościowego. Regularny stres przyspiesza starzenie się organizmu.

Statystyka

– W 2011 r. Co 10 dzień wolny w Niemczech był brany pod uwagę ze względu na stres.
– 2008-2009 France Telekom popełnia 39 samobójstw w wyniku stresu wywołanego restrukturyzacją przedsiębiorstwa
– W 27 państwach członkowskich UE stres związany z pracą zagraża jednej czwartej pracowników.
– W Stanach Zjednoczonych milion ludzi jest codziennie nieobecnych w pracy z powodu stresu.

Aby zmniejszyć głośność:

Akustyka bardzo wpływa na zachowanie uwagi i spokoju. Dlatego nie ma znaczenia, jak akustycznie potraktowane jest dane miejsce. Dlatego warto zastosować materiały dźwiękochłonne np.: panel dźwiękochłonny, panel akustyczny, dywan akustyczny, zasłona dźwiękochłonna, mørklægningsgardiner.

Zanieczyszczenie hałasem

Długotrwały hałas i hałas w środowisku są nieuniknione. Wiele razy, nawet w nocy, nie możemy spokojnie się zrelaksować z powodu ciągłych przenikających dźwięków. Ruch uliczny, place budowy, odgłosy kłótni z sąsiadami, czy ciągłe odgłosy w tle obecne w urzędach niestety uniemożliwiają ciszę. Jeśli nie potrafimy się odpowiednio zrelaksować, będziemy zmęczeni, ospali, a nasze wyniki w pracy i nastrój ulegną pogorszeniu. W tym stanie trudniej jest podjąć walkę ze stresem.

Co możemy zrobić, aby pokonać stres?

Mamy niewielkie możliwości, aby stworzyć wokół siebie całkowity spokój i stworzyć idealne warunki we wszystkich dziedzinach naszego życia. Są czynniki, na które nie możemy wpływać, ale dla naszego zdrowia i harmonijnego stanu ducha bezwzględnie musimy chronić się przed stresem. W żadnym wypadku nie powinniśmy używać narkotyków zmieniających umysł, alkoholu, narkotyków w celu zwalczania stresu! Nie palmy i nie uzależniajmy się od słodyczy! Te działania, zamiast dostarczać rozwiązania, generują tylko więcej problemów. Oto kilka wskazówek do rozważenia, które naprawdę pomogą:
• Spróbuj przeanalizować problemy i wymyślić możliwe rozwiązania!
• Nie panikuj, wierz w siebie! Jeśli coś nie działa, nie poddawaj się, wstań i spróbuj ponownie!
• Stwórz spokojny, spokojny dom: dzięki przyjemnym, przytulnym meblom i akcesoriom wyciszającym możemy stworzyć w naszym mieszkaniu wyspę spokoju.
• Wyprowadź się kilka razy, wędruj na świeżym powietrzu!
• Ćwicz regularnie!
• Słuchaj ulubionej muzyki, która wyłącza się i wiwatuje!
• Znajdź zabawne hobby, zajęcia rekreacyjne!
• Pozytywne myślenie jest bardzo ważne! Nie daj się wciągnąć w każdą najmniejszą trudność lub argument!
• Jedz zdrowo i świadomie!
• Doceniamy małe przyjemności i piękno życia!