Firmy i osoby prowadzące biznes doskonale wiedzą, jak ważne jest wyróżnienie się na rynku i jak nawet najmniejszy element wpływa na odbiór i wizerunek. Branding obejmuje kilka elementów, od logo po księgę znaków i zastosowane kolory, ale ważna jest również sama aranżacja biura. To właśnie w siedzibie przyjmowani są kontrahenci i partnerzy, dlatego tak ważne jest, aby zrobić na nich dobre wrażenie. Jak? Podpowiadamy, jak zorganizować i zaplanować przestrzeń przy użyciu takich elementów jak kolory i dekoracje ścienne. Branding obejmuje wszystko to, co kojarzy się z marką. Odpowiednio zaplanowana i prowadzona strategia brandingowa ma na celu przede wszystkim akcentować korzyści wynikające ze współpracy z tą, a nie inną firmą. Znaczenie ma każdy detal, i nie inaczej ma się sprawa z aranżacją biura, które powinno być nie tylko przytulne dla pracowników, ale także podkreślać prestiż i profesjonalne podejście do prowadzonego biznesu.

Branding pomieszczeń i jego elementy

Jednym z kluczowych czynników kształtowania środowiska pracy (i współpracy) są elementy, które wpływają na klimat pomieszczenia. Są to: kolorystyka pomieszczeń i elewacji, małe formy architektoniczne, wewnętrzna informacja wizualna, zastosowane wzornictwo ścienne, a nawet obecność zieleni w postaci roślin.

Czynniki wizualne mają ogromne znaczenie w kształtowaniu wrażeń u gości. Priorytetem są oczywiście dokumenty i druki firmowe, ale też aranżacja pomieszczeń recepcyjnych czy sklepów. Te wszystkie elementy składają się na wizerunek całego przedsiębiorstwa, a zastosowana spójność jest wyrazem sprawnej organizacji i skutecznego działania.

Jednak te elementy nie zadziałają, jeśli będą wprowadzane chaotycznie i bez kontroli. Dlatego najważniejszym punktem jest ład i jasno wyznaczone cele. Tylko zrozumienie, że przekaz wizualny ma duże znaczenie dla budowania przewagi konkurencyjnej, pozwoli na prawidłowe wprowadzenie brandingu.

Postaw na malowanie dekoracyjne

Dekoracyjne malowanie ściany kojarzy się z używaniem niestandardowych zestawień kolorów czy nawet farb z brokatem. Tymczasem zdobienia można przenieść tylko na jedną ścianę w postaci murala, graffiti czy nawet ręcznie malowanej tkaniny. W przypadku firm stosuje się najczęściej jednolite kolory z zaznaczeniem elementów z życia firmy, jak na przykład powieszenie na ścianach certyfikatów, wystawienie pucharów czy nagród i wyróżnień. Ale branding w połączeniu z malowaniem dekoracyjnym daje wiele możliwości, jak zastosowanie spersonalizowanego liternictwa w postaci cytatów (jak na przykład motto firmy), które umieszcza się przy recepcji czy w kuchni, przeniesienie logotypu na ścianę czy też mapy z zaznaczonymi oddziałami czy lokalizacjami działania, aby podkreślić zasięg firmy.

dekoracyje-malowanie-scian.jpg

Niekwestionowaną zaletą sprawnego brandingu jest spójność wizualna. Wszystko powinno zacząć się od wyznaczenia stosowanych czcionek, kolorów i znaków. Jeśli ozdobne malowanie ścian z użyciem tych samych firmowych wzorów zastosujemy w siedzibie, oddziałach i innych budynkach należących do firmy, wzbudzimy we współpracownikach poczucie wspólnoty i przynależności. W przypadku partnerów biznesowych przełoży się to na odbiór nas jako profesjonalnej i rzetelnej firmy, która dba o każdy detal, zwłaszcza jak postawimy przede wszystkim na estetykę i funkcjonalność pomieszczenia – wtedy również damy odczuć, że dbamy o komfort naszych gości.

Nowoczesne wnętrze wsparte przemyślaną koncepcją wizualną i spersonalizowanymi projektami to doskonały sposób na kreatywne wykorzystanie powierzchni. Jednocześnie jest to ważnym elementem strategii employer brandingu (wpływa na postawę pracowników) oraz strategii biznesowej (wpływa na pozytywny odbiór firmy).