Na czym polega druk solwentowy?
Technika druku solwentowego
W typowym druku, np. offsetowym albo cyfrowym, farba drukarska na bazie wody jest nanoszona na chłonne podłoże, np. papier czy tekturę. Jednak wraz z zastosowaniem nowych materiałów, np. tworzyw sztucznych czy PCV, zrodziła się potrzeba nowej techniki drukarskiej. Dotychczasowe nie zapewniały odpowiedniej trwałości i nie sprawdzały się w przypadku podłoży nienasiąkliwych.– W druku solwentowym farby oparte na wodzie zastąpiono barwnikami przygotowywanymi na bazie rozpuszczalników organicznych – mówi specjalista z drukarni OferPress – Dzięki temu możliwe jest tworzenie trwałych nadruków na materiałach zawierających PCV, które nie przyjmuje zwykłych wodnych farb drukarskich.Choć w teorii różnica wydaje się nieznaczna, w praktyce jest ogromna. Druk solwentowy umożliwił tworzenie materiałów dotychczas niestosowanych, które wywarły ogromny wpływ szczególnie na branżę reklamy wizualnej. Jakie są więc zastosowania tej techniki drukarskiej?
Zastosowania druku solwentowego
Druk solwentowy umożliwia trwałe pokrycie farbą materiałów, w których skład wchodzi polichlorek winylu (PCV). Trzeba wiedzieć, że materiał ten jest obecnie stosowany na bardzo szeroką skalę. Wytwarza się z niego przede wszystkim wielkoformatowe nośniki reklamy zewnętrznej – billboardy, szyldy, pylony. Z PCV powstają też plandeki samochodowe, folie do oklejania szyb i pojazdów, naklejki, etykiety, wizytówki, teczki i inne drobniejsze materiały reklamowe. Popularność tego materiału wynika z faktu, że wykazuje on wysoką odporność na czynniki atmosferyczne – może dobrze wyglądać całymi latami, a jednocześnie jest stosunkowo lekki i łatwy w obróbce. Druk solwentowy umożliwia pokrycie materiału wykonanego przy użyciu PCV atrakcyjnym wizualnie przekazem reklamowym, informacyjnym czy artystycznym. Najistotniejszy jest tu fakt, że można je bez przeszkód eksponować na zewnątrz niezależnie od pogody. Dobrze wykonany druk solwentowy może utrzymywać się przez 5 lat, a w przypadku twardego solwentu – 7 lat. Nawet najmniej trwały eco solwent wytrzymuje 2 lata. To znacząco obniża koszty reklamy wizualnej – raz wykonany materiał, np. roll-up, służy przedsiębiorstwu latami, stanowiąc doskonałą i szybko zwracającą się inwestycję w wizerunek firmy.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana