Joga w domu to dobry pomysł dla każdego, kto dopiero zaczyna zaznajamiać się z tym rodzajem aktywności fizycznej. Samodzielnie wykonany trening zapewnia większą swobodę i możliwość dopasowania jego zakresu do własnych możliwości. Ponadto można go wykonać o dowolnej porze, zgodnie ze swoimi potrzebami, bez konieczności dostosowywania się do ustalonej godziny treningu grupowego.

Joga dla początkujących w domu pozwala też na poznawanie kolejnych technik w swoim własnym tempie, bez presji dopasowywania się do poziomu zaawansowania pozostałych uczestników. Jak łatwo zauważyć, zalet jogi w domu jest naprawdę wiele. Pytanie tylko, jak zacząć ćwiczyć?

Joga dla początkujących – wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Choć joga bywa kojarzona z przybieraniem skomplikowanych pozycji ciała, które z pozoru wydają się niemożliwe do wykonania przez osobę o przeciętnej kondycji fizycznej, tak naprawdę praktykę jogi może rozpocząć każdy.

Trzeba jednak pamiętać, że joga dla początkujących z całą pewnością powinna różnić się od tej dedykowanej osobom zaawansowanym. Różnice te powinny dotyczyć zarówno czasu trwania treningu, jak i jego zakresu. W przypadku osób początkujących najlepiej sprawdzają się proste ćwiczenia rozciągające, które umożliwią naukę świadomego oddechu – jednego z najważniejszych filarów dobrej praktyki jogi.

Joga dla początkujących powinna mieć charakter krótkiego i nie zanadto wymagającego, ale zróżnicowanego treningu, który zachęci do dalszych praktyk. Na początek warto skorzystać z dostępnych w sieci filmików, które zawierają konkretne programy. Nie warto ich jednak traktować jako treningu, który należy wykonać w całości.

Można bowiem wybrać z niego tylko niektóre elementy i połączyć z inną techniką lub pozycją, tak aby stworzyć dla siebie praktykę jak najbardziej spersonalizowaną. Taki sposób ćwiczenia jogi pozwoli osiągnąć jak najlepsze rezultaty w zakresie poprawy kondycji ciała i umysłu.

Na porę dnia do praktykowania jogi najlepiej wybrać ranek, tuż po przebudzeniu, lub wieczór, tuż przed zaśnięciem. Joga jest bowiem świetnym sposobem na redukcję stresu i napięcia, przez co pomaga dobrze rozpocząć dzień lub go zakończyć.

Joga dla początkujących – dlaczego warto ćwiczyć?

Tak naprawdę dla każdego praktykującego jogę jej trening oznacza coś innego. Każdy też ma inne oczekiwania wobec niego. Dla niektórych joga jest wyłącznie sposobem na redukcję stresu, który pozwala się odprężyć po ciężkim dniu, dla innych metodą na zachowanie sprawności i jędrności ciała, dla jeszcze innych procesem prowadzącym do odzyskania wewnętrznej równowagi.

Bez względu na rodzaj owych oczekiwań, warto zdecydować się na praktykowanie jogi. Joga bowiem doskonale regeneruje całe ciało i kojąco wpływa na umysł, jednocześnie wzmacniając wewnętrzną siłę człowieka i poprawiając jego ogólne samopoczucie. Zalet płynących z regularnych praktyk jest wiele. Wystarczy tylko zacząć, by przekonać się, jak wiele.