Artykuł sponsorowany

Jak negocjować z deweloperem i zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych?

Jak negocjować z deweloperem i zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych?
Zakup własnych czterech kątów to często największy wydatek w życiu. W związku z tym, planując kupno nieruchomości, trzeba szczególnie zadbać o swoje interesy. Bardzo ważna jest świadomość, że deweloperzy mają w zwyczaju zawyżanie ceny wywoławczej mieszkania lub domu. Oznacza to, że wartość, którą przedstawia sprzedawca, nigdy nie jest ostateczna. Odpowiednio negocjując, możemy obniżyć cenę nieruchomości nawet o kilkadziesiąt tysięcy złotych. Oczywiście do rozmowy z deweloperem musimy odpowiednio się przygotować, zrozumieć w pełni swoją pozycję w negocjacjach i obrać przemyślaną strategię. Przede wszystkim, powinniśmy dokładnie zapoznać się z ofertą konkurencji. Informacje uzyskane od innych sprzedawców mogą być najsilniejszymi argumentami, jakie przedstawimy w trakcie rozmowy. Co więcej, w ten sposób możemy uzyskać szerszy pogląd na rynek nieruchomości. Być może oferta konkurencji sprawi, że zmieni się nasze spojrzenie na wymarzone mieszkanie lub dom, a dotychczasowe oczekiwania przestaną być aktualne. Poza tym na udane negocjacje z deweloperem ma wpływ szereg innych elementów, na przykład powstrzymywanie się od okazywania ekscytacji lokalem, który chcemy kupić. Ważne jest, aby dobrze przemyśleć wymagania i nie przedstawić zbyt wygórowanych roszczeń – rozmówca może nie traktować ich poważnie. Silną kartą przetargową jest często wiedza na temat ilości sprzedanych lokali. Jeśli zbliża się koniec budowy, a deweloper nie sprzedał 50% mieszkań, możemy przypuszczać, że gotów będzie znacznie obniżyć cenę, aby osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe. Warto też wiedzieć, że negocjacjom może podlegać nie tylko cena mieszkania, ale też cena garażu lub komórki lokatorskiej, czy koszt wykończenia. Aby pomyślnie sfinalizować transakcję, lepiej za bardzo nie odwlekać w czasie podjęcia decyzji, bo deweloper może znaleźć nowych nabywców, gotowych zapłacić za lokal więcej niż my. Warto skorzystać z kilku podstawowych technik negocjacyjnych, aby zwiększyć swoje szanse na osiągnięcie celu. Więcej na ten temat, przeczytasz w pełnej wersji artykułu: " Jak negocjować z deweloperem i zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych?"

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.