Zmieniając miejsce zamieszkania, należy dokładnie zaplanować wszelkie kroki, dzięki czemu przeprowadzka będzie mogła przebiec szybko i sprawnie. Ważną kwestią jest odpowiednie spakowanie wszystkich rzeczy, a także zabezpieczenie mebli w taki sposób, aby podczas transportu nie uległy zniszczeniu. Oprócz tego należy także zadbać o wszelkie formalności. Ich niedopilnowanie może przynieść kłopoty, dlatego warto załatwić wszystkie sprawy jak najszybciej. Jakie formalności są niezbędne podczas przeprowadzki?

Znalezienie odpowiedniego transportu

Przewiezienie wszystkich rzeczy do nowego mieszkania może być dosyć kłopotliwe, zwłaszcza w sytuacji, gdy nie dysponujemy wystarczająco dużym pojazdem. Nieodpowiednie przewożenie mebli i innych urządzeń może spowodować ich uszkodzenie. W związku z tym jeszcze kilka tygodni przed planowaną przeprowadzką z mieszkania warto znaleźć firmę, która zajmie się transportem wszystkich rzeczy. Dobrze jest umówić się z fachowcami już wcześniej, ponieważ sprawdzone firmy przeprowadzkowe cieszą się dużą popularnością. Takie rozwiązanie będzie bardzo korzystne zarówno pod względem finansowym, jak i logistycznym. Specjaliści z firmy przeprowadzkowej pojawią się w umówionym dniu w dotychczasowym miejscu zamieszkania, aby zabrać nasze rzeczy i przewieźć je do nowego lokum. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że wszystkie meble zostaną zabrane w jednym dniu, a także będą odpowiednio zabezpieczone podczas przewozu.

Zmiana miejsca zameldowania

Po wybraniu specjalistów od przeprowadzek, np. z firmy transportowej Yellow Transport, należy zająć się formalnościami związanymi z wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca zamieszkania. W tym celu konieczne jest złożenie odpowiedniego wniosku w organie gminy. Dokument można wypełnić także drogą elektroniczną. Wymeldowując się z miejsca zamieszkania, nabywamy jednocześnie możliwość do zameldowania się w nowym lokum. Podczas wymeldowania w urzędzie musimy podać nowy adres zamieszkania oraz okazać zaświadczenie o wcześniejszym wymeldowaniu. Konieczne może okazać się również przedstawienie prawnego tytułu do nowego lokalu, którym jest np. umowa najmu, decyzja administracyjna bądź wypis z księgi wieczystej. Przy przeprowadzce należy pamiętać także o zaktualizowaniu wszystkich dokumentów, takich jak dowód osobisty czy paszport, które można wyrobić w starostwie powiatowym.

Wypowiedzenie umów

Podczas przeprowadzki konieczne jest także wcześniejsze wypowiedzenie umów dostawcom mediów oraz powiadomienie wszystkich firm, które wysyłają pocztą rachunki na dotychczasowy adres. Jeżeli nasze mieszkanie zmienia właściciela na nowego, przy przeprowadzce można przepisać wszystkie liczniki na jego nazwisko. Jeśli nie znamy nowego właściciela lub mieszkanie pozostaje niezamieszkane, konieczne będzie powiadomienie dostawców o zmianie miejsca zameldowania, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów. Należy pamiętać również o wcześniejszym zerwaniu umowy z dostawcą Internetu czy telewizji kablowej.

Przeprowadzka powinna być zawsze dokładnie zaplanowana, aby nie pominąć żadnych ważnych kwestii. Wypełnienie niezbędnych formalności odpowiednio wcześnie pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów już po przeprowadzce w nowe miejsce.