Artykuł sponsorowany

Fakty i mity na temat zarządzania nieruchomościami

Fakty i mity na temat zarządzania nieruchomościami

Inwestowanie w nieruchomości to dzisiaj popularny sposób na zwiększenie dochodów i lokowanie kapitału. Ponieważ jednak proces ten wymaga czasu, wiedzy i zaangażowania, wielu inwestorów decyduje się na outsourcing zarządzania nieruchomościami. Na przestrzeni lat wokół tego typu usług narosło wiele mitów. Które stwierdzenia dotyczące zarządzania nieruchomościami są nieprawdziwe i jak naprawdę wygląda ten proces?

Zarządzanie to bieżąca obsługa nieruchomości

W społeczeństwie pokutuje przekonanie o dość ograniczonej roli zarządcy, która sprowadza się głównie do bieżącej obsługi nieruchomości. Uważa się mianowicie, iż do jego zadań należą jedynie dość prozaiczne czynności, takie jak sprzątanie obiektu, wymiana żarówek, pielęgnacja zieleni czy usuwanie ewentualnych awarii. O ile te działania są niezbędne dla utrzymania nieruchomości, to jednak nie wyczerpują one obowiązków zarządcy, który zajmuje się nie tylko technicznym stanem obiektu, ale też jego kondycją finansową czy wizerunkiem na lokalnym rynku. W rzeczywistości zarządzanie nieruchomością wymaga podejmowania współpracy z zewnętrznymi firmami, np. sprzątającymi, ochroniarskimi czy dostawcami mediów. To również konieczność reprezentacji wspólnoty przed instytucjami i urzędami. Przede wszystkim jednak zarządcy opracowują i realizują strategie dążące do podniesienia wartości nieruchomości i optymalizacji kosztów jej utrzymania.

Zarządzanie dotyczy tylko lokali biurowych i handlowych

Utarło się, że zarządzanie nieruchomościami to usługa skierowana do właścicieli powierzchni handlowych i biurowych, w szczególności większych obiektów, takich jak nowoczesne biurowce, galerie i centra handlowe. W rzeczywistości jednak z outsourcing w zarządzaniu nieruchomościami dotyczy w takim samym stopniu biur, sklepów, jak i mieszkań. Musimy bowiem pamiętać, że lokale mieszkaniowe to również nieruchomości komercyjne, a więc takie, które służą nie tylko lokacie kapitału, ale wykorzystywane są do generowania dochodów. Kwestie związane z zarządzaniem nieruchomościami, takie jak budżetowanie, marketing czy optymalizacja kosztów są tak samo ważne w przypadku sklepów, gdzie inwestorzy chcą pozyskiwać nowych klientów, jak i w przypadku biur i mieszkań, które powinny być atrakcyjne dla najemców i przynosić oczekiwany zysk właścicielom.

Zarządcą nieruchomości może być każdy

Wspomniane wcześniej mylne przekonanie o niezbyt wymagających obowiązkach zarządcy wiąże się z kolejnym mitem dotyczącym kwalifikacji niezbędnych do wykonywania tego typu pracy. W rzeczywistości bowiem nie każdy może zostać dobrym zarządcą nieruchomości. Zawód ten wymaga bowiem interdyscyplinarnej wiedzy z różnych dziedzin, w tym prawa, ekonomii, finansów i marketingu, a także odpowiedniego przygotowania i doświadczenia. Nie bez znaczenia jest również umiejętność radzenia sobie w kryzysowych sytuacjach oraz nawiązywania kontaktów i budowania długofalowych relacji. Dlatego też zarządzaniem nieruchomościami zajmują się renomowane firmy, takie jak NAI Estate Fellows, które posiadają wieloletnie doświadczenie na rynku i zatrudniają wykwalifikowanych agentów nieruchomości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.