Artykuł sponsorowany

Jaki kabel HDMI kupić?

Jaki kabel HDMI kupić?
Kompletujesz albo rozbudowujesz swój zestaw kina domowego o nowe, bardziej zaawansowane komponenty? Chcesz cieszyć się wysoką jakością grafiki podczas męskiego wieczoru na LAN party? Czas na zakup kabla HDMI. W sklepach z akcesoriami RTV znajdziesz olbrzymi wybór przewodów HDMI w bardzo dużej rozpiętości cenowej. Podpowiadamy, jaki kabel kupić i czy opłaca się sięgać po te z górnej półki. Technologia HDMI ( High Definition Multimedia Interface) wkroczyła na rynek elektroniki użytkowej stosunkowo dawno, bo już w 2003 roku. Od tego czasu multimedialne interfejsy wysokiej rozdzielczości ulegają ciągłemu doskonaleniu, by sprostać coraz większym wymaganiom użytkowników i rosnącym możliwościom urządzeń audio-wideo. Wykorzystanie przewodów HDMI służy więc łączeniu różnych urządzeń, takich jak telewizory cyfrowe, odtwarzacze DVD, komputery, konsole gier i monitory, w celu uzyskania obrazu i dźwięku możliwie najlepszej jakości. Czy sięgając po drogie kable HDMI faktycznie możemy liczyć na najlepsze efekty?

Drogi czy tani kabel HDMI?

Cena przewodu HDMI nie wpływa na jakość obrazu i dźwięku. Takie stwierdzenie może być zaskakujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę bardzo duże różnice w cenach takich akcesoriów. Najtańsze przewody HDMI kupimy już za kilkadziesiąt zł, podczas gdy te najdroższe mogą kosztować nawet 1500 zł! Różnice cenowe mają oczywiście swoje uzasadnienie, jednak nie zawsze warto decydować się na to, co droższe w przekonaniu, że jakość kosztuje. Drogie kable HDMI zazwyczaj wykonane są mocniejszych materiałów, co może oznaczać ich dłuższą żywotność, ale nie lepszą jakość przesyłanego obrazu. Co więcej, na cenę przewodów może wpływać też marka. Oznacza to, że kupując kabel HDMI znanego producenta możemy płacić tak naprawdę nie za jakość, ale… znaczek na opakowaniu. Stosowanie mocniejszych materiałów do budowy kabli miewa też swoje wady – takie przewody są zwykle sztywniejsze, przez co trudniej ułożyć je dyskretnie za zestawem audio-wideo czy w szafce na przewody.

Krótki czy długi kabel HDMI?

Wszystkie dostępne na rynku kable do przesyłania nieskompresowanego, cyfrowego sygnału audio i wideo podlegają standardom HDMI, opracowanym przez HDMI Working Group. Jednym z wymogów tych standardów jest długość kabla, która nie może przekraczać 15 metrów. Najdłuższy z kabli HDMI z oferty Energia2000 ma właśnie 15 metrów i nie zaleca się korzystania z przewodów dłuższych, gdyż nie spełniają one standardów. Podczas gdy cena kabla nie wpływa na jakość przesyłanego sygnału, jego długość już tak. Im krótszy przewód, tym lepsza jakość sygnału. Podsumowując, zakup kabla HDMI wcale nie musi być drogi, ani trudny. Warto kupować tańsze kable, dostępne np. w sklepach internetowych i sięgać po długość nie większą, niż potrzebna do połączenia urządzeń. Przed zakupem zajrzyj do specyfikacji kabla, by upewnić się, że jest w stanie obsłużyć obrazy o rozdzielczości, jakie ma przesyłać. W większości przypadków w pełni wystraczający będzie przewód HDMI, który obsługuje rozdzielczość 1080p, czyli tzw. Full HD.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.