Bramy garażowe mogą być obsługiwane na kilka możliwych sposobów. Ze względu na ich konstrukcję wyróżnia się m.in. bramy segmentowe, uchylne, skrzydłowe oraz przesuwane. Zamontowane mechanizmy sterujące zapewniają możliwość dostosowania do każdego rodzaju budynku. Jakie bramy są najlepsze i jak dopasować ich mechanizm otwierania do konkretnego obiektu?

Wygodne i szybkie bramy segmentowe

– Mechanizm działania bramy segmentowej oparty jest na konstrukcji zbudowanej z segmentów połączonych zawiasami. Podnoszenie i opuszczanie tak zaprojektowanych garażowych drzwi jest możliwe dzięki użyciu specjalnych zamieszczonych pod sufitem rolek. Elementy te sprawiają, że segmenty bramy są wciągane i umiejscawiane na górze – informuje pracownik firmy Okno Perfect z Kielc.

Automatyczna brama segmentowa jest jednym z najczęściej montowanych rozwiązań, które przy użyciu mini pilota umożliwia otwarcie i zamknięcie konstrukcji bez wychodzenia z samochodu. Szeroki wybór surowców i zróżnicowana kolorystyka to coś, co sprawia, że wielu inwestorów wybiera taką właśnie bramę garażową.

Bramy garażowe uchylne do każdego budynku

Kolejnym typem bram garażowych są tzw. bramy uchylne chowające się w górnej części garażu, podobnie jak w przypadku wersji segmentowej. Konstrukcja takiego rozwiązania jest jednak nieco inna i ma postać dużych drzwi, które w całości przy użyciu siły ciągnięcia lub pchania przenoszone są pod sufit. W tym przypadku mechanizm i jego siła muszą być dopasowane do ciężaru bramy. Co ciekawe, modele uchylne także mogą być obsługiwane przy użyciu radiowego mini pilota.

Bramy przesuwane do dużych garaży i warsztatów

Bardzo polecanym rozwiązaniem są bramy przesuwane, które po otwarciu ręcznym lub radiowym przemieszczają się na boczne ściany garażu. Mechanizm jest więc zbudowany przy użyciu specjalnych prowadnic, które przesuwają połączone ze sobą moduły drzwi i umożliwiają bezpieczne, szybkie oraz komfortowe otwarcie.

Brama rolowana – wygoda i oszczędność przestrzeni

Bramy rolowane mają podobny mechanizm jak w przypadku wersji segmentowej. Różnica polega jednak na konstrukcji bramy. Drzwi rolowane zbudowane są bowiem z materiału, który pomimo wytrzymałości jest na tyle giętki, aby przekładnia podnosząca mogła zwinąć go w rolkę. W tym przypadku otwarta brama nie „wisi” pod sufitem, a jest po prostu zwinięta tuż nad wjazdem do budynku. Większość bram rolowanych wyposażonych jest także w ręczne przekładnie, które w razie awarii automatyki lub prądu umożliwiają ręczną obsługę mechanizmu.

Podsumowując, warto wspomnieć także o klasycznych bramach skrzydłowych, które, jak mówi ich nazwa, zbudowane są z dwóch skrzydeł drzwi garażowych. Oczywistym faktem jest, że i w tym przypadku można otwierać drzwi ręcznie, jak i przy użyciu pilota.

Rate this post