Artykuł sponsorowany

Czy warto inwestować w ogrzewanie podłogowe?

Czy warto inwestować w ogrzewanie podłogowe?

Ogrzewanie podłogowe jest coraz modniejszym sposobem docieplania domów i mieszkań. Dlaczego? Zapewne z powodu swojej praktyczności i wygody w użyciu. Z racji na to, że ciepło rozprowadzane jest rurkami zainstalowanymi pod podłogą, elementem grzewczym staje się cała jej powierzchnia, a nie tylko przymocowany do ściany kaloryfer, nieraz przysłonięty zabudową. Czy warto zatem montować ogrzewanie podłogowe w naszym domu? Czy jest to ogrzewanie bez wad? Podpowie nam poniższe zestawienie jego zalet oraz słabych stron.

Wady ogrzewania podłogowego

Ogrzewanie podłogowe nie jest idealnym sposobem ogrzania naszych domów. Niewątpliwie, jego liczne zalety i przyjemność stąpania po ciepłej podłodze sprawiają, że jest popularne, lecz powinniśmy mieć świadomość również jego słabych cech. Są nimi:

  • niemożność wyboru dowolnego materiału na podłogę z racji na to, że jest ona powierzchnią grzewczą, należy ją wykonać z tworzywa, które cechuje się bardzo dobrym przewodnictwem cieplnym. Wybrać możemy jedynie z kafelków, płytek, niektórych rodzajów paneli albo z drewna, choć ta ostatnia opcja jest najrzadziej stosowana
  • utrudnienia w aranżacji wnętrz, wynikające z tego, że nie powinniśmy zakrywać znacznej części podłogi wykładzinami czy dywanami ani też ustawiać na niej mebli, które dodatkowo powinny być wyposażone w nóżki, aby nie ustawiać ich bezpośrednio na podłodze
  • trudności w zamontowaniu ogrzewania podłogowego w zagospodarowanym pomieszczeniu – wiąże się to z generalnym remontem i ze zrywaniem podłogi

Mocne strony ogrzewania podłogowego

Ogrzewanie podłogowe posiada również wiele zalet, przesądzających o jego popularności. Najważniejsze z nich to:

  • jednakowe uwalnianie ciepła o określonej temperaturze w każdym miejscu w pokoju, dzięki temu, że elementem grzewczym jest cała przestrzeń podłogi, a nie tylko niewielka, umieszczona w jednym kącie pomieszczenia powierzchnia grzejnika;
  • brak zajmujących miejsce kaloryferów i zamontowanych na widoku rurek rozprowadzających ciepłą wodę, dzięki czemu można ekonomiczniej urządzić pokój;
  • sprzyjanie alergikom oraz dzieciom i roślinom, dzięki zachowaniu niezmiennej średniej temperatury w domu oraz nie przesuszaniu powietrza i w związku z tym zmniejszeniu krążenia kurzu;
  • niewielkie koszty montażu plasujące się na podobnym poziomie jak instalacja ogrzewania tradycyjnego;
  • wydajność w użytkowaniu i obniżanie kosztów ogrzewania nawet o 30%, co jest spowodowane tym, że do nagrzania pomieszczenia kaloryfer musi rozgrzać się do temperatury 60-70°C, zaś ogrzewanie podłogowe, z racji na większą powierzchnię grzewczą, powinno osiągnąć jedynie 22-25°C;
  • przyjemność z poruszania się po ciepłej podłodze i związany z tym komfort grzewczy.

Ogrzewanie podłogowe posiada zatem więcej zalet niż wad. Może więc warto zamontować je w nowo budowanym domu? Wybór należy do nas. Niestety, mieszkańcy wykończonych budynków znacznie rozważniej powinni przemyśleć swoją decyzję w tej kwestii, bowiem przy montażu ogrzewania podłogowego czekają na nich znacznie większe koszty.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.