Artykuł sponsorowany

Badanie termowizyjne nieruchomości – czy warto?

Badanie termowizyjne nieruchomości – czy warto?

Kupujesz nieruchomość i zastanawiasz się czy warto zainwestować w badanie termowizyjne nieruchomości lub badanie termowizyjne budynku? Przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, który wskaże Ci po co przydaje się taki audyt na rynku pierwotnym i wtórnym oraz dlaczego jest to oszczędność pieniędzy.

Badanie termowizyjne – kiedy je wykonać?

Zacznijmy od tego, że badanie termowizyjne warto wykonać, niezależnie czy kupujesz nieruchomość z rynku wtórnego czy pierwotnego. W przypadku lokali z drugiej ręki, wykonuje się je zazwyczaj przy oględzinach. Wynika to z faktu, że sprzedający powinien już wtedy poinformować o wszelkich usterkach, takich jak zawilgocenie czy nieszczelne okna. Niestety często zdarza się, że taka informacja nie jest przekazywana, a problemy wychodzą dopiero po podpisaniu umowy sprzedaży. Właśnie dlatego warto zaprosić na oględziny eksperta, który posłuży się kamerą termowizyjną i zwróci uwagę na wszystkie problemy w lokalu. Oczywiście drobne usterki nie muszą być powodem przerwania rozmów, ale mogą okazać się dobrym wstępem do negocjacji. W przypadku mieszkań od dewelopera, badanie termowizyjne wykonywane jest najczęściej podczas odbioru. Wynika to z faktu, że wiele osób kupuje tzw. „dziurę w ziemi”, a także przez to, że wtedy podpisywany jest protokół zdawczo-odbiorczy, czyli dokument zobowiązujący dewelopera do naprawienia ewentualnych usterek, w określonym terminie

Kamery termowizyjne – jak działają?

Przejdźmy więc do tego na czym polega badanie termowizyjne. Specjalista przy użyciu specjalnego sprzętu sprawdza lokal metr po metrze i zwraca uwagę na wszelkie zmiany temperatury. Kamery termowizyjne pozwalają na wykrycie wielu niedoskonałości, np.:

  • złych jakościowo hydro i termoizolacji,
  • zawilgoceń,
  • miejsc z największą stratą ciepła,
  • elementów wymagających docieplenia,
  • nieszczelności (np. okien),
  • przecieków,
  • mostków termicznych,
  • wody technologicznej „zamkniętej w murach”,
  • ognisk korozji biologicznej,
  • nieszczelności komina/połaci dachu,
  • błędów w montażu instalacji elektrycznej,
  • źle umiejscowionych mat grzewczych,
  • nieodpowiednio pracujących paneli fotowoltaicznych.

Badanie termowizyjne – oszczędność czy zbędny wydatek?

Jak więc widzisz ilość kwestii, które mogą być nieodpowiednio wykonane w nieruchomości jest ogromna, a te, które wymieniliśmy to tylko niewielka część. Właśnie dlatego wiele osób uważa, że wynajęcie profesjonalnej firmy, która przeprowadzi badanie termowizyjne to oszczędność, mimo że za audyt taki trzeba zapłacić. Wynika to z faktu, że każdy z wymienionych wyżej problemów prędzej czy później będzie wymagał naprawy, a nakład finansowy włożony w remont, znacznie przewyższy koszt badania.

Chcesz być pewien, że wybrałeś najlepszą nieruchomość dla siebie? Zainwestuj w badanie termowizyjne domu, mieszkania, lub nieruchomości! Polecamy w szczególności badania termowizyjne firmy Pewny Lokal.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.