Artykuł sponsorowany

W jakim celu przeprowadza się serwis klimatyzacji?

W jakim celu przeprowadza się serwis klimatyzacji?

Przeglądy klimatyzacji domowej są zalecane przez ich producenta i firmy zajmujące się montażem tego typu systemów. Niestety, nie wszyscy właściciele urządzeń klimatyzacyjnych przestrzegają tego wskazania. Czym grozi brak regularnego serwisu? Jak przebiega ta czynność i z jaką częstotliwością zaleca się ją powtarzać? Na te i na inne pytania odpowiadamy w artykule. 

Przebieg serwisu klimatyzacji

Serwisu klimatyzacji domowej powinna dokonywać specjalistyczna firma, posiadająca odpowiednie uprawnienia do tego typu czynności. Wymagają ich wszystkie urządzenia klimatyzacyjne, bez względu na rodzaj. Kompleksowa procedura obejmuje m.in.:

  • próbę szczelności układu,

  • uzupełnienie czynnika chłodniczego 

  • czyszczenie, odgrzybianie i dezynfekcję,

  • sprawdzenie funkcji sprzętu i połączeń elektrycznych,

  • przegląd drożności układu.

Konserwacja klimatyzacji zajmuje zazwyczaj około 1 godziny. Dodatkowo, warto zapoznać się z instrukcją obsługi, ponieważ niektóre zabiegi, takie jak np. czyszczenie filtrów zaleca się wykonywać częściej i można to zrobić samodzielnie. 

Dlaczego należy serwisować klimatyzację?

Jak wyjaśniają fachowcy, okresowe serwisy klimatyzacji są niezbędne dla prawidłowej pracy urządzenia. Dzięki temu można przedłużyć żywotność sprzętu i uniknąć kosztownych napraw, a w skrajnych przypadkach – wymiany. Wpływa to również na wydajne i bezpieczne działanie. To jednak nie wszystko. Profesjonalne przeglądy pozwalają zachować prawo do gwarancji producenta. W przypadku awarii, jeśli nie udokumentujemy wykonania serwisu, producent może nam odmówić reperacji sprzętu na jego koszt. Jedną z firm zajmujących się serwisowaniem klimatyzacji jest Steroklim – Automatyka HVAC w Warszawie. 

Jak często i kiedy serwisować klimatyzację?

Aby przeglądy klimatyzacji były efektywne, trzeba pamiętać o ich cyklicznym powtarzaniu. Eksperci radzą, aby serwis wykonywać co najmniej dwa razy w roku. O wymaganej częstotliwości decyduje jednak producent urządzenia. Optymalnym terminem na dokonanie tych czynności jest okres wiosenny i jesień. Warto przy tym pamiętać, że tuż przed sezonem letnim firmy klimatyzacyjne zwykle mają bardzo dużo zgłoszeń, dlatego warto umawiać się ze specjalistami ze sporym wyprzedzeniem. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.