Artykuł sponsorowany

Serwisowanie pomp ciepła

Serwisowanie pomp ciepła
O konieczności dokonywania corocznego serwisowania pompy ciepła w większości przypadków informuje producent. Teoretycznie jest to urządzenie bezobsługowe tak jak np. lodówka w naszych domach. Jednak tak jak każde inne urządzenie może ulegać awariom, chociaż są to stosunkowo rzadkie sytuacje. Zwykle problemy pojawiają się po stronie instalacji ogrzewania domu, wody użytkowej czy dolnego źródła ciepła. Dlatego warto serwisować pompę ciepła i należy to robić przynajmniej raz do roku. Dodatkowo należy sprawdzić też działanie całej instalacji.

Po co serwisować pompę ciepła?

Regularne serwisowanie pomp ciepła powinno leżeć w naszym interesie. Dzięki temu można ocenić efektywność pracy urządzenia pod kątem tego, czy nie zużywa za dużo prądu, czy ustawienia regulatora są optymalne dla maksymalnej efektywności pracy ogrzewania itd. Serwisanci sprawdzają również historię błędów zapisaną w regulatorze i na tej podstawie mogą ocenić źródło ewentualnych problemów, zapobiegając ich powstawaniu w przyszłości. Pompy ciepła to jeden z ważniejszych elementów instalacji ogrzewania domu. Na jej pracę wpływa wiele innych aspektów, m.in. przepływ wody grzewczej w instalacji ogrzewania domu i wody użytkowej, przepływ solanki lub powietrza, temperatury wody grzewczej itd. Przeglądy techniczne pomp ciepła obejmują zwykle m.in.:
  • kontrolę szczelności i ciśnienia układu chłodniczego
  • kontrolę stanu filtrów
  • sprawdzenie zawilgocenia czujnika chłodniczego
  • sprawdzenie stanu filtrów
  • kontrolę czujników i bezpieczników
  • kontrolę właściwego osadzenia przyłączy elektrycznych
  • kontrolę ciśnienia w instalacji grzewczej i dolnego źródła ciepła
  • kontrolę przeponowych naczyń wzbiorczych po stronie instalacji centralnego ogrzewania budynku, wody użytkowej i dolnego źródła ciepła np. wymiennika gruntowego
  • czyszczenie wymiennika, dzięki któremu pompa pobiera ciepło z powietrza atmosferycznego

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.