Personalizowane wnętrze. Czyli jakie elementy powinien obejmować branding pomieszczeń?
Branding pomieszczeń i jego elementy
Jednym z kluczowych czynników kształtowania środowiska pracy (i współpracy) są elementy, które wpływają na klimat pomieszczenia. Są to: kolorystyka pomieszczeń i elewacji, małe formy architektoniczne, wewnętrzna informacja wizualna, zastosowane wzornictwo ścienne, a nawet obecność zieleni w postaci roślin. Czynniki wizualne mają ogromne znaczenie w kształtowaniu wrażeń u gości. Priorytetem są oczywiście dokumenty i druki firmowe, ale też aranżacja pomieszczeń recepcyjnych czy sklepów. Te wszystkie elementy składają się na wizerunek całego przedsiębiorstwa, a zastosowana spójność jest wyrazem sprawnej organizacji i skutecznego działania. Jednak te elementy nie zadziałają, jeśli będą wprowadzane chaotycznie i bez kontroli. Dlatego najważniejszym punktem jest ład i jasno wyznaczone cele. Tylko zrozumienie, że przekaz wizualny ma duże znaczenie dla budowania przewagi konkurencyjnej, pozwoli na prawidłowe wprowadzenie brandingu.Postaw na malowanie dekoracyjne
Dekoracyjne malowanie ściany kojarzy się z używaniem niestandardowych zestawień kolorów czy nawet farb z brokatem. Tymczasem zdobienia można przenieść tylko na jedną ścianę w postaci murala, graffiti czy nawet ręcznie malowanej tkaniny. W przypadku firm stosuje się najczęściej jednolite kolory z zaznaczeniem elementów z życia firmy, jak na przykład powieszenie na ścianach certyfikatów, wystawienie pucharów czy nagród i wyróżnień. Ale branding w połączeniu z malowaniem dekoracyjnym daje wiele możliwości, jak zastosowanie spersonalizowanego liternictwa w postaci cytatów (jak na przykład motto firmy), które umieszcza się przy recepcji czy w kuchni, przeniesienie logotypu na ścianę czy też mapy z zaznaczonymi oddziałami czy lokalizacjami działania, aby podkreślić zasięg firmy. Niekwestionowaną zaletą sprawnego brandingu jest spójność wizualna. Wszystko powinno zacząć się od wyznaczenia stosowanych czcionek, kolorów i znaków. Jeśli ozdobne malowanie ścian z użyciem tych samych firmowych wzorów zastosujemy w siedzibie, oddziałach i innych budynkach należących do firmy, wzbudzimy we współpracownikach poczucie wspólnoty i przynależności. W przypadku partnerów biznesowych przełoży się to na odbiór nas jako profesjonalnej i rzetelnej firmy, która dba o każdy detal, zwłaszcza jak postawimy przede wszystkim na estetykę i funkcjonalność pomieszczenia – wtedy również damy odczuć, że dbamy o komfort naszych gości. Nowoczesne wnętrze wsparte przemyślaną koncepcją wizualną i spersonalizowanymi projektami to doskonały sposób na kreatywne wykorzystanie powierzchni. Jednocześnie jest to ważnym elementem strategii employer brandingu (wpływa na postawę pracowników) oraz strategii biznesowej (wpływa na pozytywny odbiór firmy).Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana