Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę kupując nowy telewizor?

Na co zwracać uwagę kupując nowy telewizor?

Telewizor to w większości domów wciąż numer jeden, jeśli chodzi o źródło rozrywki. Pomimo że ma silną konkurencję w postaci komputerów, konsol czy smartfonów, jeśli chodzi o rodzinne spędzanie wolnego czasu nie ma sobie równych. Nikogo nie powinno zatem dziwić, iż telewizor od lat należy do ścisłej czołówki najchętniej kupowanych urządzeń do domu. Na co zwracać uwagę wybierając nowy telewizor? Zapraszamy do lektury.

Telewizor to zakup średnio na 7 lat

Tak wynika z danych sprzedaży telewizorów w Polsce. Jeśli dodamy do tego informację, iż każdego roku Polacy kupują blisko 2,3 mln tych urządzeń mamy obraz wielkości rynku. Postęp technologiczny sprawia ponadto, iż nowoczesne telewizory poza kształtem, który pozostaje bez większych zmian w niewielkim stopniu przypominają te sprzed 20 lat. I nie mamy na myśli jedynie wielkości ekranu, który rośnie systematycznie od tamtego czasu. Młodszym czytelnikom może być trudno uwierzyć, iż jeszcze nie tak dawno 25 cali było niemalże standardem, podczas gdy dziś coraz częściej kupujemy 50 cali i więcej. Pora na krótki przegląd parametrów, na które należy zwrócić uwagę kupując nowy telewizor.

Co musi posiadać dobry telewizor w 2021?

Bez wątpienia powinien mieć na tyle duży ekran, aby za 2-3 lata nie odbiegać zbytnio od standardów. Przy czym należy zachować zdrowy rozsądek. 55 cali w kawalerce może sprawiać wrażenie przerostu formy nad treścią.
Co do rozdzielczości warto pamiętać o jednym. Bardzo często najnowsze rozwiązania w tym zakresie wiążą się ze sporą różnicą w cenie, a dużo mniej przekładają się na jakość obrazu. Dzieje się tak za sprawą tzw. efektu nowości. Są klienci, którzy gonią za nowinkami i są gotowi za to płacić. Pytanie, czy należymy do takich osób? Kolejnym elementem, na który warto zwrócić uwagę to, aby nasz telewizor należał do kategorii SMART TV.
Co to oznacza? W skrócie tyle, iż oprócz zwykłej funkcji telewizora można podłączyć go do internetu, korzystać z gier, nagrywać na nim ulubione programy (dzięki wbudowanego dyskowi). Więcej o telewizorach sprawdzić można na stronie
https://neo24.pl/

Rozdzielczość 4k czy 8k? którą wybrać w 2021?

Naturalnym wyborem staje się 8k, chociażby ze względu na lepszą jakość obrazu. Ostateczny wybór powinien jednak zależeć od tego, jak często i do czego używamy telewizora. Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste.
Jeśli oglądamy telewizję godzinę dziennie 2-3 razy w tygodniu super jakość może nie być dla nas kluczowa.
Nie będzie dla nikogo niespodzianką, iż rozdzielczość wpływa na ceny telewizora i należy mieć to w pamięci.

Jaki rodzaj matrycy jest najlepszy?


Matryca, czyli technologia wykonania ekranu to kolejny parametr, koło którego nie można przejść obojętnie.
Na rynku funkcjonują równolegle trzy technologie: OLED, QLED i LED.

- Telewizory OLED, to doskonała jakość obrazu dzięki, które telewizory w nią wyposażone zyskują szybko na popularności. Wykorzystane w nich diody organiczne sprawiają ponadto, że telewizor może być niebywale cienki.
- Telewizory QLED, to standard wprowadzony w telewizorach marki Samsung. Są rozwinięciem technologii LED o tzw. kropki kwantowe, które poprawiają jakość obrazu.
- Telewizory LED, najstarsze na rynku i powoli tracące na popularności. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena. Wadą natomiast to, że z czasem obraz może nie być idealnie podświetlony.

Na co zwrócić uwagę kupując nowy telewizor w 2021?

Podsumowując temat. Należy zwrócić uwagę na to, aby nowy telewizor miał możliwie najwyższe parametry w rozsądnej cenie. Nie warto gonić za wszelką cenę za nowościami, ale nie należy również decydować się na najprostszy model, którego technologia za 2-3 lata będzie mocno przestarzała. Jeśli planujemy wydać na telewizor większą kwotę można rozważyć jego zakup na raty. Dzięki temu nasz domowy budżet nie będzie aż tak obciążony a my będziemy mogli cieszyć się doskonałą jakością i wieloma funkcjami naszego telewizora.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.