Metody usuwania nieprzyjemnych zapachów z samochodu
Ozonowanie
Jednak papierosy to nie jedyny powód brzydkiego zapachu w samochodzie. Brzydki zapach może być wywołany również przez zaniedbanie filtra kabinowego, niewymienianie dywaników z materiałowych na gumowe czy też zwykła wilgoć, która nasila się w okresie zimowym. Niezależnie od powodu, zawsze dobrze sprawdza się ozonowanie wnętrza pojazdu, które w swojej ofercie ma przykładowo Myjnia Estyma. Ozon dostaje się do błon komórkowych bakterii i prowadzi do ich szybkiego rozpadu. Przy okazji zabija pleśń, grzyby i skutecznie niweluje dym papierosowy. Ozon wykazuje także właściwości dezynfekujące. To doskonałe rozwiązanie dla alergików, gdyż usuwa z powietrza wszelkiego rodzaju drobnoustroje. Ozonowanie to koszt około 50 złotych. Taki zabieg dobrze jest wykonywać przynajmniej raz na rok. Na tym jednak możliwości walki z nieprzyjemnymi zapachami w samochodzie się nie kończą.Pranie
Choć żyjemy w świecie nowoczesnych technologii i świetnych sposobów na każdy kłopot, to okazuje się, że nic tak dobrze nie usuwa nieprzyjemnych zapachów z samochodu, jak porządne pranie tapicerki. Oczywiście nie chodzi o przeczyszczenie foteli gąbką z płynem, tylko o profesjonalne, dogłębne pranie mechaniczne oraz chemiczne. Do takiego prania używa się specjalistycznej chemii, która nie tylko wypierze, ale również wzmocni materiał, dzięki czemu fotele będą odświeżone. Jest to o tyle ważne, że coraz częściej w dziedzinie tapicerki samochodowej mamy do czynienia z materiałami, które trudno wyprać w domowych warunkach. Takie pranie domowymi sposobami i środkami może niekiedy wręcz zniszczyć fotele – dlatego gdy nie możemy się pozbyć jakiegoś zapachu ozonowaniem, warto oddać samochód w ręce profesjonalnych myjni samochodowych.Domowe sposoby
Jeśli zapach nie jest zbyt intensywny, można wykorzystać zwykłą kawę w woreczku. Aby zwiększyć skuteczność pochłaniania mało przyjemnego aromatu, warto umieścić ją w kilku różnych miejscach. Wchłonie ona zapach, a przy okazji wypełni wnętrze wonią kawy – ta metoda działa jednak tylko na bardzo słabe zapachy. Trzeba również pamiętać o tym, że niekiedy za niemiły zapach odpowiada po prostu zapchany filtr kabinowy. Należy go więc wymieniać raz na rok lub raz na 15 tysięcy kilometrów. Dobrze działający filtr jest w stanie zatrzymać niemal 100% wszystkich drobin kurzu i pyłków. W jego obudowie często jednak gromadzą się liście, które z czasem mogą gnić i wydzielać nieprzyjemny zapach, który dostaje się także do środka samochodu. Wówczas należy go jak najszybciej wymienić na nowy.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana