Komu powierzyć konserwację nieruchomości?
Konserwacja nieruchomości jest jednym z najważniejszych obowiązków jej zarządcy lub właściciela. Jednakże nie oznacza to, że ma te prace przeprowadzić własnoręcznie. Najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie doświadczonej firmy specjalizującej się w konserwacji obiektów mieszkalnych i biurowych. Dzięki temu mamy pewność, że wszystkie prace zostaną przeprowadzone prawidłowo i terminowo.
Jakie usługi powinna świadczyć firma zajmująca się konserwacją nieruchomości?
Najłatwiej byłoby odpowiedzieć, że wszystkie. Jednakże warto się temu zagadnieniu przyjrzeć nieco dokładniej. Podstawą są prace remontowo-budowlane, czyli wszystkie związane z konstrukcyjnych i strukturalnymi właściwościami danego obiektu. W ich zakres wchodzi również rewitalizacja nieruchomości, co jest szczególnie ważne w przypadku budynków, które od dłuższego czasu nie były poddawane pracom konserwacyjnym.
Firmy specjalizujące się w konserwacji nieruchomości powinny również posiadać specjalistów od naprawy dachów. Odpowiednio doświadczeni i przeszkoleni dekarze to podstawa, ponieważ nie można poprowadzić pozostałych prac naprawczych, gdy ich efekty będą niszczone przez uszkodzoną powierzchnię dachu.
Niezwykle ważne jest również, by firma odpowiedzialna za konserwacje miała doświadczenie w naprawie i utrzymaniu instalacji: gazowej, elektrycznej i wodno-kanalizacyjnej. To one stanowią trzon funkcjonowania większości obiektów i mają bezpośrednie przełożenie na jakość ich użytkowania. Dlatego ważne jest, by do ich konserwacji byli przygotowani pracownicy.
Jedną z firm, która spełnia te kryteria jest Mobil Serwis Konserwacja z siedzibą w Markach.
Dodatkowe usługi firm konserwacyjnych
To, co zostało wspomniane wyżej, to absolutna podstawa. Są jednak dziedziny, w których wyróżniają się niektóre przedsiębiorstwa wyspecjalizowane w konserwacji nieruchomości, a które wykraczają poza podstawowych wachlarz usług. Jedną z nich jest pakowanie i transport rzeczy. Jest to szczególnie przydatne w przypadku obiektów biurowych, gdy jedno z przedsiębiorstw przeprowadza się do nowej siedziby. Szczególnie warto zwrócić uwagę na dyskretny przewóz dokumenty, dzięki czemu zyskujemy pewność, że konkurencja czy osoby niepowołane nie będą miały dostępy do zebranych przez nas informacji poufnych.
Nie wszystkie firmy posiadają również odpowiednio wykwalifikowany personel, który umożliwia prowadzenie prac wysokościowych przy użyciu zwyżek lub podnośników. Dzięki temu możliwe jest przeprowadzenie prac związanych z wycinką lub odśnieżaniem wyżej położonych partii budynku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana