Znaczenie smarowania obrzeży kół pojazdów szynowych
Natryskowy sposób smarowania kół
Lokomotywy, tramwaje, metro – wszystkie pojazdy szynowe przy codziennej eksploatacji nie tylko zużywają szyny oraz obrzeża kół, ale również emitują hałas podczas jazdy na zakrętach. Rozwiązaniem tego problemu jest zastosowanie odpowiedniego systemu smarowania. Jednym z nich jest OK-01, który jest natryskowym systemem aplikacji środka smarnego, posiadającym napęd pneumatyczny oraz własną sprężarkę. Pozwala on na natrysk środka smarnego na powierzchnie obrzeży kół w sposób okresowy, a zastosowanie dysz rozpylających na pierwszych kołach w kierunku jazdy umożliwia przeniesienie środka smarnego na powierzchnię szyny. Oznacza to smarowanie zarówno pierwszych kół, jak i wszystkich następnych w składzie. System smarowania obrzeży kół OK-01 zasilany jest napięciem 24 lub 48 VDC i składa się z:- modułu pompowego – kompletnej pompy smarowej ze zbiornikiem środka smarnego, sprężarki ze zbiornikiem sprężonego powietrza oraz elementów kontrolno-pomiarowych i regulacyjnych,
- dwóch zespołów dysz, przeznaczonych do smarowania jednego koła wraz z uchwytami i elementami montażowymi,
- rozdzielacza mieszanki smarowej,
- elementów instalacji smarowej i elementów montażowych.
System o napędzie pneumatycznym
W ofercie naszej firmy znajduje się także system smarowania OK-02, który korzysta ze sprężonego powietrza dostępnego w pojeździe. Idealnie nadaje się on do smarowania powierzchni tocznych obręczy kół lokomotyw, wagonów motorowych oraz innych środków transportu szynowego, przemieszczających się w obu kierunkach – wyjaśnia specjalista z firmy TriboTec, oferującej kompleksowe usługi w obszarze systemów centralnego smarowania i dozowania precyzyjnego.System składa się z dwóch zespołów – jeden przeznaczony jest do smarowania kół pierwszej osi lokomotywy, a drugi – do smarowania kół ostatniej. Każdy z nich posiada zawór odcinający, filtr, manometr, pompę pneumatyczną ze zbiornikiem środka smarnego, dwa mieszacze do przygotowania mieszaniny powietrza i smaru, dwie dysze natryskowe z uchwytami, a także przewody smarowe i pneumatyczne oraz osprzęt elektryczny.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana