Zastosowanie pudełek kartonowych w branży gastronomicznej
Kartonowe pudełka są lekkie, wytrzymałe i ekologiczne. Te oraz inne ich zalety docenione zostały w bardzo wielu sektorach gospodarki, szczególnie jednak upodobała je sobie branża gastronomiczna. Wzrost zainteresowania tego typu opakowaniami zaobserwować można zwłaszcza na przestrzeni ostatniej dekady, kiedy to Polacy zaczęli na znacznie większą skalę zamawiać jedzenie z dowozem. Ale i wcześniej pudełka kartonowe znajdowały w gastronomii liczne zastosowania.
Porządek i przechowywanie
Wykorzystywane były i są po dziś dzień choćby do przechowywania – zarówno zbiorczego, jak i jednostkowego – produktów spożywczych (ale też np. kieliszków czy szklanek) na zapleczach restauracji, barów i innego rodzaju lokali serwujących jedzenie. Oprócz ochrony przed kurzem, światłem, a do pewnego stopnia też nieodpowiednią temperaturą i uszkodzeniami mechanicznymi, zapewniają one porządek i łatwość dotarcia do wybranego elementu w optymalnym czasie.
Różne kształty i rozmiary
– Na popularność pudełek kartonowych w branży gastronomicznej wpływa też fakt, że występują one w niezliczenie wielu wariantach, jeśli chodzi o kształt i rozmiar – mówi przedstawiciel wytwórni opakowań kartonowych WOK. – Pozwala to dopasować idealne parametry do potraw serwowanych przez daną firmę i produktów, z których ta firma korzysta – dodaje.
Transport i ochrona
Nie można też oczywiście pominąć roli, jaką pudełka kartonowe odgrywają w przygotowywaniu dań na wynos oraz tych oferowanych w dowozie. Trudno sobie wyobrazić bez nich także wciąż rosnący u nas w siłę sektor „street food”. Kartonowe opakowania sprawdzają się w transporcie jedzenia wyjątkowo dobrze z uwagi na m.in.:
mały ciężar własny,
wytrzymałość,
konstrukcję zaprojektowaną tak, by zapobiec przypadkowemu otwarciu lub zapadnięciu się pudełka do środka, co chroni przewożone produkty,
możliwość funkcjonalnej organizacji przestrzeni w pojeździe (np. pudełka ustawiane jedno na drugim),
zabezpieczenie potraw przed zbyt szybkim wystygnięciem.
Promocja i utrwalenie wizerunku marki w świadomości konsumenta
Wewnątrz pudełek kartonowych wykorzystywanych w gastronomii znaleźć można np. pizzę, burgery, makaron, kawałki kurczaka czy wyroby cukiernicze (ciasta, torty). Ich zewnętrzna strona natomiast to wspaniały nośnik treści takich jak nazwa firmy, jej dane kontaktowe, logo i wszelkie informacje, które mogą uczynić opakowanie swoistą wizytówką danego lokalu. Będą one doskonale widoczne dla osób postronnych (funkcja reklamowa), pomogą też utrwalić w pamięci klienta konkretną cukiernię czy restaurację, dzięki czemu rośnie prawdopodobieństwo, że klient ten do niej powróci.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana