Artykuł sponsorowany

Pompy ciepła — źródła pozyskiwania ciepła

Pompy ciepła — źródła pozyskiwania ciepła
Pompy ciepła rozróżniamy na kilka rodzajów. Jednym z kryteriów podziału są źródła pozyskiwania ciepła. Dobór odpowiedniej pompy zależy nie tylko od renomy producenta i możliwości finansowych, ale także rozmiaru działki lub gruntu, na jakim będzie używana. Warto wziąć pod uwagę również specyfikę klimatu, w jakim mieszkamy.

Podział pomp ciepła ze względu na źródła pozyskiwania ciepła

Pompy ciepła, których źródłem pozyskiwania ciepła jest powietrze, są najłatwiejsze w instalacji. Wyróżniają się jednak stosunkowo małą efektywnością, gdy na zewnątrz panują niskie temperatury. Jest to pewna wada tego rozwiązania, ponieważ im niższa temperatura, tym więcej energii elektrycznej zużywa pompa. Niekiedy, podczas dużych mrozów, może całkowicie przestać pracować, co wymusza uruchomienie wbudowanej w pompę elektrycznej grzałki. Niestety wówczas należy się liczyć z wysokimi kosztami ogrzewania (porównywalne z kosztami za ogrzewanie grzejnikami elektrycznymi). Pompy zasilane przez powietrze doskonale sobie radzą, gdy temperatura powietrza jest umiarkowana. Wówczas pracują najbardziej ekonomicznie. Pompy ciepła typu woda/woda i woda/powietrze wykorzystują ciepło zgromadzone w wodzie gruntowej. Ma ona dość wysoką temperaturę nawet w czasie zimy, która utrzymuje się na poziomie 8-10 stopni Celsjusza. Do prawidłowego funkcjonowania tej pompy ciepła niezbędne są dwie studnie głębinowe — czerpana i zrzutowa. Jeśli istnieje możliwość skorzystania z pobliskiego stawu lub innego zbiornika wodnego, nie ma konieczności wiercenia studni. Pompy tego rodzaju mogą być kłopotliwe w eksploatacji. Woda ze stawów może być zanieczyszczona, co wymaga zastosowanie dodatkowego filtru i regularnej wymiany elementów instalacji transportującej wodę. Najczęściej wykorzystywanym źródłem ciepła pomp jest grunt. Po zamontowaniu pompy gruntowej, co jest dość skomplikowanym przedsięwzięciem, można oczekiwać bardzo ekonomicznej i wydajnej pracy pompy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.