Artykuł sponsorowany

Personalizowane wnętrze. Czyli jakie elementy powinien obejmować branding pomieszczeń?

Personalizowane wnętrze. Czyli jakie elementy powinien obejmować branding pomieszczeń?
Firmy i osoby prowadzące biznes doskonale wiedzą, jak ważne jest wyróżnienie się na rynku i jak nawet najmniejszy element wpływa na odbiór i wizerunek. Branding obejmuje kilka elementów, od logo po księgę znaków i zastosowane kolory, ale ważna jest również sama aranżacja biura. To właśnie w siedzibie przyjmowani są kontrahenci i partnerzy, dlatego tak ważne jest, aby zrobić na nich dobre wrażenie. Jak? Podpowiadamy, jak zorganizować i zaplanować przestrzeń przy użyciu takich elementów jak kolory i dekoracje ścienne. Branding obejmuje wszystko to, co kojarzy się z marką. Odpowiednio zaplanowana i prowadzona strategia brandingowa ma na celu przede wszystkim akcentować korzyści wynikające ze współpracy z tą, a nie inną firmą. Znaczenie ma każdy detal, i nie inaczej ma się sprawa z aranżacją biura, które powinno być nie tylko przytulne dla pracowników, ale także podkreślać prestiż i profesjonalne podejście do prowadzonego biznesu.

Branding pomieszczeń i jego elementy

Jednym z kluczowych czynników kształtowania środowiska pracy (i współpracy) są elementy, które wpływają na klimat pomieszczenia. Są to: kolorystyka pomieszczeń i elewacji, małe formy architektoniczne, wewnętrzna informacja wizualna, zastosowane wzornictwo ścienne, a nawet obecność zieleni w postaci roślin. Czynniki wizualne mają ogromne znaczenie w kształtowaniu wrażeń u gości. Priorytetem są oczywiście dokumenty i druki firmowe, ale też aranżacja pomieszczeń recepcyjnych czy sklepów. Te wszystkie elementy składają się na wizerunek całego przedsiębiorstwa, a zastosowana spójność jest wyrazem sprawnej organizacji i skutecznego działania. Jednak te elementy nie zadziałają, jeśli będą wprowadzane chaotycznie i bez kontroli. Dlatego najważniejszym punktem jest ład i jasno wyznaczone cele. Tylko zrozumienie, że przekaz wizualny ma duże znaczenie dla budowania przewagi konkurencyjnej, pozwoli na prawidłowe wprowadzenie brandingu.

Postaw na malowanie dekoracyjne

Dekoracyjne malowanie ściany kojarzy się z używaniem niestandardowych zestawień kolorów czy nawet farb z brokatem. Tymczasem zdobienia można przenieść tylko na jedną ścianę w postaci murala, graffiti czy nawet ręcznie malowanej tkaniny. W przypadku firm stosuje się najczęściej jednolite kolory z zaznaczeniem elementów z życia firmy, jak na przykład powieszenie na ścianach certyfikatów, wystawienie pucharów czy nagród i wyróżnień. Ale branding w połączeniu z malowaniem dekoracyjnym daje wiele możliwości, jak zastosowanie spersonalizowanego liternictwa w postaci cytatów (jak na przykład motto firmy), które umieszcza się przy recepcji czy w kuchni, przeniesienie logotypu na ścianę czy też mapy z zaznaczonymi oddziałami czy lokalizacjami działania, aby podkreślić zasięg firmy. dekoracyje-malowanie-scian.jpg Niekwestionowaną zaletą sprawnego brandingu jest spójność wizualna. Wszystko powinno zacząć się od wyznaczenia stosowanych czcionek, kolorów i znaków. Jeśli ozdobne malowanie ścian z użyciem tych samych firmowych wzorów zastosujemy w siedzibie, oddziałach i innych budynkach należących do firmy, wzbudzimy we współpracownikach poczucie wspólnoty i przynależności. W przypadku partnerów biznesowych przełoży się to na odbiór nas jako profesjonalnej i rzetelnej firmy, która dba o każdy detal, zwłaszcza jak postawimy przede wszystkim na estetykę i funkcjonalność pomieszczenia – wtedy również damy odczuć, że dbamy o komfort naszych gości. Nowoczesne wnętrze wsparte przemyślaną koncepcją wizualną i spersonalizowanymi projektami to doskonały sposób na kreatywne wykorzystanie powierzchni. Jednocześnie jest to ważnym elementem strategii employer brandingu (wpływa na postawę pracowników) oraz strategii biznesowej (wpływa na pozytywny odbiór firmy).

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.