Packshoty to zdjęcia z zakresu fotografii reklamowej, które znajdują szerokie zastosowanie – na stronach internetowych, w serwisach aukcyjnych, na ulotkach, billboardach czy w katalogach. Wszystko ze względu na ich uniwersalizm. Najczęściej są to bowiem zdjęcia produktów na czystym, białym tle przygotowywane dla celów komercyjnych. Przy tworzeniu packshotów konieczne jest realistyczne przedstawienie produktu, podkreślenie jego charakterystycznych cech i sprawienie, żeby klient dokładnie wiedział, czego spodziewać się, dokonując zakupu. Ważnym elementem robienia tego rodzaju zdjęć jest także postprodukcja i odpowiednie przygotowanie produktu.

Oświetlenie

Przy robieniu packshotów duże znaczenie ma światło. Powinno być ono bowiem dobrane odpowiednio do kształtu produktu czy faktury materiału. Jeśli produkt posiada miękki materiał, odpowiednie oświetlenie pozwoli to podkreślić. Tak samo będzie w przypadku połysku, nietypowej struktury, nieregularnej faktury czy odstających elementów. Dobre oświetlenie zdjęcia stwarza ponadto większe możliwości podczas obróbki i pozwala na dopracowanie zdjęcia.

Szparowanie

Równie duże znaczenie w przypadku packshotów ma także szparowanie, czyli wycinanie produktu z tła. Co prawda w takiego rodzaju fotografii produktowej prezentowane obiekty najczęściej osadza się na białym tle. Nie można jednak zapominać, że fotograf wykonujący packshoty niejednokrotnie musi wspomóc się dodatkowymi podpórkami, uchwytami czy ekranami, by jak najlepiej przedstawić dany przedmiot. To właśnie te elementy pomocnicze muszą następnie zostać usunięte z fotografii, aby ostatecznie znajdował się na niej jedynie produkt i białe tło.

Ostrość

O jakości wysokiej packshotów decyduje także ich ostrość. Zdjęcia produktowe rozmyte czy poruszone nie przyciągną uwagi. Inaczej jest w przypadku tych z idealną ostrością, która rozciąga się na cały produkt – na długość, wysokość i szerokość. Aby uzyskać pożądany efekt konieczne jest wykonanie kilku zdjęć, a następnie połączenie ich ze sobą w odpowiedni sposób.

Realistyczne kolory

Choć bardzo często podkręcone w programie kolory wyglądają znacznie lepiej, należy pamiętać, że packshoty mają być jak najbardziej realistyczne, a to oznacza, że tego rodzaju fotografia produktowa musi możliwie najwierniej oddawać rzeczywisty kolor produktu. Ma to znaczenie przede wszystkim w przypadku fotografii wykorzystywanych przy zakupach przez internet – przykładowo, klient decydujący się na szarą bluzkę na pewno nie będzie zadowolony, gdy okaże się, że tak naprawdę kupił niebieską. Zadbanie o realistyczne kolory pozwoli wyeliminować ten problem.

Packshoty – czym są i jak je wykonać?
5 (100%) 2 vote[s]