Sprzedaż mieszkania w Internecie wydaje się rzeczą niezwykle prostą. Mamy przecież mnóstwo portali, na których możemy umieścić swoje ogłoszenia. Mamy – i inni też mają, a więc jest spore prawdopodobieństwo, że nasze ogłoszenie wyląduje na ostatniej stronie, do której nikt nie dotrze. Oferta sprzedaży nieruchomości musi być sporządzona w taki sposób, by zachęcała potencjalnych klientów do jej obejrzenia, a portale z ofertami do wypozycjonowania jej dość wysoko. Co powinna zawierać? Czy warto zabierać się za to samodzielnie?

Chcemy się wyróżnić

Kiedy nastawiamy się na sprzedaż w Internecie, musimy być na tyle kreatywni, by nasza oferta wyróżniała się spośród innych. Najbardziej istotna jest treść opisu, ponieważ dzięki niej poszukujący może trafić na nasze ogłoszenie z wyszukiwarki. Równie istotne są zdjęcia, które mają zachęcić poszukującego do przyjrzenia się bliżej naszej ofercie. Zdjęcia powinny być wykonane dobrym aparatem, w dobrej rozdzielczości, a zdjęciem „tytułowym”, czyli tym, które pojawia się w ogłoszeniu, powinno być to najlepsze. Czasem jest to zdjęcie salonu, w którym mamy piękne meble i piękne oświetlenie, czasem jest to zapierający dech w piersiach widok z balkonu, a czasem elegancka, nowoczesna kuchnia.

Wszystko zależy od tego, jak prezentuje się nasza nieruchomość – mówi nam przedstawiciel firmy Westor z Dąbrowy Górniczej. W ogłoszeniu unikamy długich opisów, które zawierają wiele przymiotników. Potencjalnego kupującego nie interesuje nasza osobista opinia na temat nieruchomości, a więc należy unikać zdań w stylu: „Mieszkanie wyjątkowo przytulne i przyjemne w użytkowaniu, ponieważ jest wyjątkowe”.

Klienta interesują konkrety. Chce wiedzieć, na co przeznaczy swoje ciężko zarobione pieniądze, lub za co będzie spłacał latami kredyt. A więc co dokładnie powinna zawierać nasza oferta?

Treść oferty – im prościej, tym lepiej

Długie, rozbudowane opisy, nie wzbudzają w kliencie pozytywnych odczuć. Poetyckimi opisami możemy reklamować zapach perfum, ale nie nieruchomość, którą chcemy sprzedać. Kiedy potencjalny klient widzi w ogłoszeniu długi opis, zniechęca się do przeczytania go w całości. Choć zakup mieszkania to jedna z najważniejszych decyzji w życiu, musimy liczyć się z tym, że internetowy konsument XXI wieku to pragmatyk, który oczekuje konkretów. W pierwszej kolejności interesuje go lokalizacja oraz ilość pokoi w mieszkaniu, dalej metraż nieruchomości. Załóżmy, że zakupu chce dokonać rodzina 2+1, małżeństwo z dzieckiem. Tych ludzi prawdopodobnie będzie interesowało mieszkanie dwupokojowe lub trzypokojowe. W pierwszym przypadku jeden pokój przeznaczony będzie dla dziecka, a salon będzie jednocześnie sypialnią rodziców. W drugim przypadku sypialnia rodziców będzie oddzielnym pomieszczeniem. Może to być pokój niewielki, w którym zmieści się tylko łóżko i szafa. W końcu w sypialni spędzamy głównie tylko noc. Największym pomieszczeniem jest zazwyczaj salon. Tworząc ofertę, zwracajmy uwagę na takie szczegóły. Informujmy o wykończeniu mieszkania, jakie są w nim podłogi i okna, jak wygląda kwestia ogrzewania, a jeśli na posesji są dodatkowe udogodnienia (np. strzeżony parking, monitoring), również o nich wspominajmy. Jeżeli jednak przygotowanie oferty nas przerasta, skorzystajmy z pomocy profesjonalnego biura nieruchomości, które ma doświadczenie na rynku. Satysfakcja będzie gwarantowana!

Oferta sprzedaży nieruchomości – W jaki sposób ją przygotować?
5 (100%) 1 vote