Pamiętasz, gdy przyjeżdżałeś do domu samochodem, padał sążnisty deszcz lub śnieg, a Ty musiałeś wysiąść z samochodu i otworzyć najpierw bramę, a potem garaż, wjechać i znów wyjść na deszcz, by je zamknąć? Po zainstalowaniu automatycznej bramy garażowej nie będziesz musiał więcej tego robić. Zyskasz też coś jeszcze poza wygodą – jednak aby tak się stało, automatyka musi być dobrze dobrana. Jak to zrobić?

Wygoda

Automatyczna brama garażowa to ogromna wygoda. Możesz otworzyć bramę dopiero dojeżdżając do niej i zaparkować samochód w garażu, właściwie go nie zatrzymując. A po zaparkowaniu nie wychodzić z garażu, bo brama zamknie się za Tobą sama. W dodatku zyskujesz cenny czas – a jeśli wydaje Ci się, że to przecież tylko sekundy, to policz, ile sekund spędzasz przy każdym otwarciu bramy, przemnóż to przez dwa (przy założeniu, że wyjeżdżasz rano do pracy i wracasz, potem już nigdzie nie wyjeżdżając), następnie pomnóż przez ilość dni w tygodniu, w miesiącu, w kwartale… wbrew pozorom, to wcale nie tak mało.

A to tylko jedna z wielu zalet: brama otwierana automatycznie otwiera się delikatnie i bez szarpnięć, co znacznie zwiększa jej żywotność; możesz otwierać bramę członkom rodziny albo pracownikom, nie wychodząc z domu; możesz też ustawić automatyczną kontrolę zamknięcia o określonej godzinie i być pewien, że idąc spać, nie zostawisz otwartej bramy. Bo ta o określonej godzinie zamknie się sama.

Rodzaje bram

Jednak aby wszystko to działało, kluczowe jest dobranie właściwej automatyki do danego rodzaju bramy.

  • Bramy uchylne: można do nich zamontować większość standardowych napędów, muszą mieć tylko odpowiednią moc do wymiarów i wagi bramy. Bramy podwójne (na szerokość dwóch samochodów) wymagają oczywiście podwojonej mocy – można albo zamontować siłownik o podwójnej mocy, albo dwa pojedyncze, które będą zamontowane w obydwu narożnikach i będą pracowały równolegle.
  • Bramy segmentowe: do takich bram trzeba dobrać napęd o mocy przynajmniej 500 N. Dobiera się go jednak w zależności od tego, ile jest miejsca w garażu na jego montaż. Brama podwójna musi mieć moc odpowiednio minimum 1000 N.
  • Bramy rozwierne: do tych z kolei napęd dopasowuje się najtrudniej. W tym przypadku trzeba wymyślić konkretne rozwiązanie dla każdej bramy – nie obędzie się więc bez pomocy fachowca. Jednak wiele firm zajmujących się montażem bram i ogrodzeń, jak np. firma Arkadia, oferuje tego typu usługę.
Czym się kierować wybierając automatykę do bramy garażowej
5 (100%) 1 vote