Kiedy wybieramy materiał, z którego będziemy układać podjazd do garażu, możemy kierować się jego wyglądem, wytrzymałością i strukturą. Dobrze by było wybrać taki, który będzie pasował do stylu budynku oraz do otoczenia. Nasz podjazd może zatem być wykonany z kamienia, klinkieru, ze żwiru, z kostek betonowych lub po prostu wylany z betonu.

Najważniejszą cechą podjazdu jest jego wytrzymałość, dlatego materiał, z którego zostanie on wykonany powinien być odporny na wszelkie ewentualne uszkodzenia oraz powinien wytrzymywać duże obciążenia. Nasz samochód może być czasem załadowany po brzegi, dlatego podjazd powinien wytrzymać taki ciężar.

Podjazd z klinkieru

Materiałem, który jest odporny zarówno na duży nacisk, jak i na ścieranie, jest klinkier. Układając podjazd do garażu z klinkieru, mamy zatem pewność, że nawet po kilku latach będzie on wyglądał tak samo i nic nie straci ze swej estetyki. Poza tym klinkier jest także odporny na złe warunki atmosferyczne, co w praktyce oznacza, że ani wilgoć, ani mróz nie są mu straszne.

Kolejną zaletą klinkieru jest odporność na sól. Zimą bez obaw możemy posypać podjazd wykonany z klinkieru solą i nie musimy się martwić, że uszkodzi ona tę nawierzchnię – nie zmieni ani koloru podjazdu, ani go nie zniekształci. Również oleje, benzyna ani żadne kwasy nie zniszczą cegieł z klinkieru, więc bez obaw możemy naprawiać na podjeździe nasz samochód. A jeśli np. nasze auto spadnie z lewarka na podjazd, to dodatkowo możemy być pewni, że klinkier wytrzyma również taki nacisk i nie zniszczy się.

Podstawowe zasady układania podjazdu z klinkieru

1. Nawierzchnia powinna być ułożona tak, żeby woda miała odpływ.

2. Grubość podjazdu powinna wynosić od 6 do 8 cm (w zależności od tego, jakiego rodzaju pojazdy będą się po nim poruszać).

3. Warstwa zewnętrzna podjazdu powinna być wyższa o kilka centymetrów od otaczającego ją terenu.

4. Minimalna szerokość podjazdu z klinkieru to 3 metry.

Oceń post