Rodzaje bram garażowych
Bramy garażowe segmentowe
Zaczynamy od bram segmentowych, gdyż ten rodzaj cieszy się największą popularnością. Jak sama nazwa wskazuje, zbudowane są one z segmentów. Na ich skrzydła składa się zazwyczaj od 3 do 6 segmentów, połączonych są ze sobą przy pomocy zawiasów. Te zaś chronione są przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi przez specjalne uszczelki. Bramy garażowe segmentowe najczęściej produkowane są ze stalowych profili osiągających różną grubość, które poddawane są procesowi ocynkowania, a następnie pokrywane stalową blachą. Poszczególne segmenty zaś wypełniane są materiałem izolacyjnym – pianką poliuretanową bądź styropianem. W ramach wykończenia malowane są proszkowo lub pokrywane okleiną – drewnianą, aluminiową lub z tworzyw sztucznych. Bramy segmentowe dzielimy na górne oraz boczne. Skrzydło bramy segmentowej górnej porusza się na rolkach po prowadnicach zamontowanych na bokach garażu. Podczas gdy brama jest otwarta, jej płaszcz chowa się pod sufitem. Tego typu bramy, z racji małej ilości zajmowanego przez siebie miejsca, sprawdzają się świetnie w budynkach, w których wyjazd zlokalizowany jest w linii ogrodzenia. Skrzydło bramy segmentowej bocznej zaś po otwarciu się zachodzi na jedną ze ścian garażu. Jego segmenty ustawione są bowiem pionowo, a prowadnice umieszczone na suficie oraz w podłodze garażu. Brama boczna dobrze spełni swoją rolę w garażu, które jest niski i szeroki. Jej największą zaletą jest to, iż umożliwia szybki dostęp do garażu, nie musimy bowiem czekać aż skrzydło otworzy się całkowicie. Wadą bramy bocznej jest zaś to, że zajmuje zawsze jedną ścianę garażu, a prowadnice, które znajdują się w podłodze, szybko ulegają zanieczyszczeniu.Bramy garażowe uchylne
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, specjalista z firmy Makra 2 w Łodzi, która specjalizuje się w sprzedaży systemów zabezpieczeń, a w tym i bram garażowych:Brama garażowa uchylna swego czasu była bardzo popularna. Obecnie jej miejsce zajęła brama segmentowa. Wciąż jednak znajduje ona swoich zwolenników z uwagi na niską cenę oraz łatwy montaż. Skrzydło bramy uchylnej unosi się na prowadnicach i zachodzi nad samochód po czym chowa się pod sufitem garażu. Produkowane są one najczęściej ze stali bądź aluminium, a wykańczane drewnianą okleiną lub PVC.Bramy uchylne najlepiej sprawdzają się w garażach z niskim nadprożem. Ich wadą jest słaba szczelność, a co za tym idzie możliwość utarty ciepła. Ponadto zajmują dużo miejsca w garażu.
Bramy garażowe rolowane
Skrzydło bramy rolowanej składa się z wąskich, stalowych bądź aluminiowych lameli, które zazwyczaj mierzą po kilka centymetrów oraz połączone są ze sobą przegubowo. Lamele mogą być wypełnione materiałem izolacyjnym takim jak np. popularna pianka poliuretanowa. Skrzydło bramy nawijane jest na wał, który znajduje się w kasecie, zlokalizowanej tuż nad otworem garażowym. Bramy rolowane sprawdzą się w wąskich garażach z krótkim podjazdem oraz z zajętą przestrzenią pod sufitem. Należy jednak pamiętać, że brama rolowana wymaga odpowiedniej ilości miejsca na kasetę. Nadproże musi więc być wysokie lub mechanizm musi znajdować się na zewnątrz garażu nad jego otworem.Bramy garażowe rozwierane
Na koniec bramy garażowe rozwierane, czyli rozwiązanie tradycyjne. Bramy tego typu składają się z jednego lub dwóch skrzydeł, mocowanych na zawiasach na bocznych ościeżach. Z uwagi na fakt, iż otwierają się na zewnątrz, mogą sprawdzić się w garażach z odpowiednio długim oraz płaskim podjazdem. Brama rozwierana jest stosunkowa tania oraz łatwa montażu, jednakże nie uchroni skutecznie przed utratą ciepła.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana