Podział bram garażowych ze względu na sposób otwierania
Podstawowym elementem wyposażenia garażu, niezależnie od tego, czy został on wzniesiony jako obiekt wolnostojący, czy też został wkomponowany w bryłę budynku, będzie odpowiednia brama. Jest ona nie tylko barierą przeciwdziałającą kradzieży lub dewastacji, ale też powstrzymuje ucieczkę ciepła i stanowi ochronę przed czynnikami atmosferycznymi oraz zanieczyszczeniami. Z punktu widzenia użytkownika najistotniejszy będzie sposób jej obsługi.
Jakie są konstrukcje bram garażowych?
Najprostszym rodzajem bramy garażowej jest dwudrzwiowa konstrukcja rozwierana, w której oba skrzydła są osadzane na zawiasach przytwierdzanych do ościeżnicy. W nowoczesnych budynkach rozwiązania tego typu są wybierane bardzo rzadko, ponieważ wymagają sporej ilości miejsca przed budynkiem. Znacznie większą popularnością cieszą się bramy garażowe uchylne. Wykorzystują one jednoczęściowe skrzydło unoszone do góry od przodu i przesuwające się dzięki sprężynom oraz przemieszczające się po instalowanym w pomieszczeniu stelażu. Z takiej konstrukcji korzystają też niezwykle popularne bramy segmentowe. W ich przypadku skrzydło składa się z połączonych ze sobą wahliwie modułów, które są przesuwane po ramie ze znajdującymi się po obu stronach łukami, pozwalającymi na ustawienie całości w pozycji równoległej do podłoża pod sufitem garażu. Nieco zbliżoną budowę skrzydła mają bramy rolowane, jednak moduły, z jakich są złożone są niższe, ponieważ podczas otwierania nawija się je na umieszczony ponad otworem wjazdowym bęben. Takie rozwiązanie jest też najczęściej stosowane w nowoczesnych bramach przemysłowych.
Co warto wiedzieć o obsłudze bram garażowych?
Bramy garażowe dostępne w wielkim wyborze m.in. w firmie SOLEY mogą być otwierane ręcznie. W przypadku bram uchylnych polega to na pociągnięciu skrzydła ku górze, tak by mogło zostać uniesione przez zamontowane przy stelażu sprężyny. W bramach segmentowych przy otwieraniu manualnym skrzydło jest popychane do góry, by mogło „przejechać” po stelażu. W bramach rolowanych potrzebna jest specjalna taśma, łańcuch lub korba. O wiele wygodniejsze jest jednak używanie automatyki bramowej, która z wykorzystaniem napędu elektrycznego sterowanego przyciskiem lub pilotem przemieści skrzydło bez potrzeby używania przez obsługującego siły fizycznej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana