Artykuł sponsorowany

Jak znaleźć dobre biuro nieruchomości?

Jak znaleźć dobre biuro nieruchomości?

Skorzystanie z pomocy biura nieruchomości to odpowiednia decyzja dla każdego, kto myśli o szybkim sprzedaniu domu lub mieszkania za odpowiednią cenę. Problemem może się okazać wybór odpowiedniej agencji – tych na rynku funkcjonuje bardzo dużo. Na jakie rzeczy powinniśmy zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy z pośrednikiem, żeby mieć pewność, że wybraliśmy profesjonalistę.

W czym może nam pomóc biuro nieruchomości?

Niektóre osoby mogą zastanawiać się, czemu w ogóle warto skorzystać z usług pośrednika. Inne wprost stwierdzają, że taka pomoc jest po prostu zbytkiem pieniędzy i że są w stanie same sprzedać swój dom czy mieszkanie bez płacenia prowizji zewnętrznej firmie. Często taka postawa skutkuje efektami dokładnie odwrotnymi do zamierzonych: albo przez długi czas nie znajdujemy osób chętnych do kupna naszego mieszkania czy domu, albo sprzedajemy je za dużo niższą cenę, niż jej faktyczna wartość. W obu przypadkach nasze straty są wyższe, niż gdybyśmy zatrudnili pośrednika.
-Agencje nieruchomości nie tylko zajmują się aktywnym poszukiwaniem kupców, ale również dbają o odpowiednią wycenę obiektu w oparciu o swoją wiedzę z zakresu aktualnych trendów rynkowych – wyjaśnia przedstawiciel biura Ptak Nieruchomości, działającego od 1996 roku - Ich celem jest jak najszybsze zakończenie sprzedaży przy maksymalizacji zysków właściciela nieruchomości.

Co brać pod uwagę przy wyborze biura nieruchomości?

Rzeczy, które powinniśmy sprawdzić zanim pójdziemy do pośrednika i podpiszemy z nim umowę wymienić można wiele – im dokładniej sprawdzimy daną firmę, tym większą będziemy mogli mieć pewność co do jakości jej usług. Z pewnością powinniśmy sprawdzić przede wszystkim:
  • Staż na rynku – naturalne jest, że im dłużej funkcjonuje dana firma, tym większe wzbudza zaufanie. Rynek bardzo skutecznie weryfikuje, czy agencja nieruchomości jest skuteczna, profesjonalna i uczciwa wobec klientów – bez tych przymiotów bardzo szybko wypada ona z obiega, gdyż nie jest w stanie dotrzymać kroku konkurencji.
  • Zakres działalności – agencje nieruchomości mogą specjalizować się w różnych branżach: np. mieszkaniowej, komercyjnej, rolnej czy przemysłowej. Niektóre z nich współpracują z klientami indywidualnymi, inne z całymi instytucjami. Należy pamiętać, że każda z branż charakteryzuje się swoją specyfiką – zanim zgłosimy się do pośrednika upewnijmy się, że świadczy on usługi, które nas interesują.
  • Zezwolenia i certyfikaty – każdy agent nieruchomości powinien posiadać stosowaną licencję, potwierdzającą jego uprawnienia do prowadzenia działalności. Nie zapomnijmy o nią spytać – agent nieruchomości powinien na nasze żądanie nam ją okazać. Kolejną kwestią jest ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Jeśli agent go nie posiada, w przypadku popełnienia przez niego jakiegokolwiek błędu, który będzie nas kosztował pieniądze, odzyskanie ich będzie w praktyce niemożliwe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.