Artykuł sponsorowany

Czym zajmuje się geoinformatyk?

Czym zajmuje się geoinformatyk?

Aktualnie wiele osób nie wyobraża sobie życia bez różnego rodzaju urządzeń mobilnych. Istotną rolę odgrywają zainstalowane na nich aplikacje. Nowoczesne systemy informatyczne mają dostęp do map cyfrowych. Dzięki temu umożliwiają zlokalizowanie danego obiektu w przestrzeni oraz sprawne nawigowanie do konkretnego celu. Pozyskiwanie tego typu danych nie byłoby możliwe bez zaangażowania w ten proces geoinformatyka. Sprawdź zakres jego obowiązków.

Kim jest geoinformatyk?

Geoinformatykami najczęściej nazywa się osoby, które zawodowo zajmują się analizowaniem oraz przetwarzaniem danych przestrzennych. Wspomniane informacje uzyskują one dzięki specjalistycznym pomiarom wykonanym przy użyciu różnych narzędzi geodezyjnych oraz dronów. Geoinformatyka jest interdyscyplinarną dziedziną, która łączy w sobie wiedzę z zakresu takich nauk, jak informatyka, geografia, kartografia oraz matematyka i fizyka. Kompetentni, doświadczeni geoinformatycy, którzy ukończyli studia na takich uczelniach, jak Akademia Nauk Stosowanych Gospodarki Krajowej w Kutnie, zwykle doskonale orientują się także w zagadnieniach związanych z inżynierią środowiska, geodezją i elektroniką. Ponadto pasjonują się zdobywaniem wiedzy na temat Ziemi oraz zachodzących na nich zjawisk naturalnych.

Specjaliści od geoinformatyki znajdują zatrudnienie w różnych firmach i organizacjach. Niektórzy z nich zajmują się tworzeniem aplikacji taksówkowych oraz randkowych, bazujących na geolokalizacji. Do obowiązków innych przedstawicieli tego zawodu zalicza się przewidywanie trzęsień ziemi i analizowanie skutków klęsk żywiołowych. Natomiast profesjonaliści pracujący w bankach badają aktualne trendy dotyczące zaciągania kredytów w danym rejonie geograficznym.

Jak zostać geoinformatykiem?

Do znalezienia pracy w zawodzie geoinformatyka niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi kwalifikacjami oraz umiejętnościami. Zwykle zatrudnienie w tej profesji znajdują absolwenci studiów kierunkowych w omawianej dziedzinie. Kariera w zawodzie geoinformatyka z reguły stoi otworem także przed osobami, które zdecydowały się na wybór stosownej specjalności wchodzącej w zakres takiej formy kształcenia, jak studia magisterskie na kierunku geodezja i kartografia. Zajęcia mogą odbywać się zarówno w trybie stacjonarnym, jak i zaocznym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.